27 Şubat 2021 Cumartesi

Carlos Tavares

 

Kovulan Renault yöneticisi soluğu PSA'da aldı
04.09.2019
https://www.haberturk.com/kovulan-renault-yoneticisi-psa-ya-gecti-2518781-ekonomi


--

PSA grubunun CEO’su Carlos Tavares'ten dikkat çekici elektrikli araç yorumu
06.03.2020
https://www.donanimhaber.com/psa-grubunun-ceo-su-carlos-tavares-ten-dikkat-cekici-elektrikli-arac-yorumu--119411

--

Dışarıdaki Carlos mutlu mu?
17.12.2018

Carlos Ghosn’un davası 2019’a kaldı. Tek kişilik hücrede mahkeme gününü bekleyen Ghosn hakkında en büyük rakibi Carlos Tavares ne düşünüyor?

2018'ın en çok ses getiren olayı Renault-Nissan-Mitsubishi İttifakı Başkanı Carlos Ghosn'un yolsuzluk iddiasıyla Japonya'da gözaltına alınması oldu. Maaşını düşük gösterdiği ve vergi kaçırdığı iddia edilen Ghosn'un gözaltına alınmasının yarattığı şok, ilk günlere göre azalsa da devam ediyor. Otomotiv dünyası bundan sonra ne olacağını merakla bekliyor. Ancak bunun için 2019'a kadar sabretmek gerekecek. Çünkü 19 Kasım'dan beri tek kişilik bir hücrede tutulan Ghosn'un, gözaltı süresi 30 Aralık tarihine uzatıldı.

REKABET Mİ SAVAŞ MI?
Şimdi biraz dedikodu yapalım. Gözaltı haberi haberi duyulur duyulmaz Ghosn'un Renault ve Nissan'daki eski sağ kolundan gelecek bir açıklama bekledim. Ancak bugün PSA (Peugeot- Citroen-Opel) Başkanı olan Carlos Tavarez yorum yapmadı. İki Fransız markasının arasındaki rekabeti bir kenara koyalım. Çok belli etmeseler de iki Carlos arasında husumet var. Uzun yıllar birlikte çalışan iki adaşın yolları üç yıl önce tatsız bir şekilde ayrıldı. Renault Grubu Başkanı Carlos Ghosn, grubun iki numaralı ismi Carlos Tavares'i işten çıkarınca, "Carlos"ların savaşı başladı. 2014'te PSA'nın başına geçen Tavares, grubun mali durumunu iyileştirdi. Satış adetlerini ve pazar payını artırdı. Renault Grubu'na karşı önemli başarı sağladı. Ama Ghosn'a karşı duyduğu öfke geçmedi. Acaba Tavarez, günlerini tek kişilik hücrede pirinç lapası yiyerek geçiren Ghosn'u düşününce içinden "ohh" olsun diyor mu?

TELEVİZYON RÖPORTAJINI İZLEDİ İŞTEN KOVDU
CARLOS Tavares ile Carlos Ghosn arasında yaşanan kavganın fitilini bir televizyon röportajı ateşledi. Tavares, röportajda Carlos Ghosn olduğu sürece Renault'nun başına geçemeyeceğini ima etti. Amacının bir otomotiv firması yönetmek olduğunu anlattı. Bu röportajı izleyen Carlos Ghosn, Tavares'e "Başkan olmak istiyormuşsun, umarım başka bir şirkette bunu başarırsın" diyerek, işine son verdi.

https://www.sabah.com.tr/ekonomi/2018/12/17/disaridaki-carlos-mutlu-mu

--
General Motors ve PSA, Opel’in Satışı İçin Anlaştı
06.03.2017

https://pazarlamasyon.com/general-motors-psa-opelin-satisi-icin-anlasti/

--
Carlos Tavares PSA Grubu CEO’su oluyor
26.11.2013

Carlos Ghosn’un ardından Renault’nun ikinci adamı olan, ancak bir süre önce Fransız şirketle yolları ayrılan üst düzey yönetici Carlos Tavares, 2014 yılının ilerleyen aylarında PSA (Peugeot Citroen) Grubu’nun CEO’luğunu Philippe Varin’den almak üzere, PSA Grubu Yönetim Kurulu Üyesi olarak atandı. Tavares görevine 1 Ocak 2014 tarihinde başlayacak. Philippe Varin 2009 yılının Haziran ayında PSA Grubu Yönetim Kurulu Başkanı (CEO) olarak atanmıştı.

https://www.otomobil.com.tr/carlos-tavares-psa-grubu-ceo/

--
Peugeot rakibinin ‘2 numara’sını kaptı
26.11.2013

PSA Peugeot Citroen Grubu’nun, daha önce Renault’nun iki numaralı adamı olan Carlos Tavares’i CEO görevine getireceği bildiriliyor.

Özellikle Fransız medyasında çıkan ve konuyu yakından izleyen kişilere dayandırılan haberlere göre PSA, en büyük rakibi olan Renault’nun daha önce Operasyonlardan Sorumlu Yöneticisi olan Tavares, bu yılın başlarında verdiği bir ropörtajda “Tecrübem her otomobil firmasına iyi gelir. Neden General Motors (GM) olmasın? GM gibi bir şirketi yönetmekten onur duyardım” demişti. Renault-Nissan ittifakının başkanı Carlos Ghosn da, bunun üzerine Tavares ile yolları ayırma kararı vermiş, daha sonra da Tavares şirketten ayrılmıştı.
Edinilen bilgilere göre Peugeot Citroen Yönetim Kurulu, Tavares’in, şimdiki CEO Philippe Varin’in yerine geçirilmesine onay verdiği belirtilirken, şirket tarafından henüz resmi bir açıklama yapılmadı.

Varin ayrılmak istiyor
Konuyla ilgili bilgi veren kaynaklar, PSA CEO’su Varin’in gelecek yıl görevinden ayrılmayı düşündüğü, bu amaçla da Tavares’i şirketin ikinci adamı yapmayı planladığını söylüyor.
Renault’dan üç ay önce ayrılan Tavares’in Peugeot’ya katılması halinde kendisini çok zorlu bir gündemin bekleyeceği belirtiliyor. Bunların başında da şirketin yeniden karlı bir hale getirilmesi, harcamaların kısılması ve şirketin Avrupa dışındaki pazarlarda daha aktif hale getirilmesinin geldiği bildiriliyor. Şirketin son 7 yıldaki üçüncü CEO’su olması beklenen Tavares, uzun yıllar Renault ve Nissan’da “maliyet katili” olarak bilinen Carlos Ghosn ile birlikte çalışmıştı.
Görevden ayrılacağı belirtilen Varin ise, Çin’deki ortağı Dongfeng’i PSA’ya ortak etmeye çalışıyor. Varin, Dongfeng’i yüzde 20’lik pay için ikna etmeye çalışırken, Çinli firmanın ise, en fazla yüzde 10’luk bir pay almak ve asıl olarak Çin’deki işbirliğini genişletmeyi amaçladığı söyleniyor.

https://www.milliyet.com.tr/ekonomi/peugeot-rakibinin-2-numara-sini-kapti-1797880

--
Carlos Ghosn'a İkinci Darbe Renault'dan
20.11.2018

Carlos Ghosn, Carlos Tavares'i hazırlıyordu, oPeugeot'ya geçti. Ardından da yeni bir isim hazırlamadı Ghosn. Dolayısıyla bu durumun hem firmaya, hem de çalışanlara yansıması olacaktır.

https://www.amerikaninsesi.com/a/carlos-ghosn-a-i%CC%87kinci-darbe-renault-dan-/4666496.html

--
Efsane CEO’nun varisini buldular
03.11.2019

https://www.autoajans.com/efsane-ceonun-varisini-buldular/

--


4.500 dolarlık elektrikli araçlar Tesla'yı geride bıraktı

Çin'de devlet şirketi SAIC'in ABD'li General Motors ortaklığıyla ürettiği 4 bin 500 dolarlık elektrikli Hong Guang Mini adlı araç Ocak ayında, güvenliğine dair şikayetler yapılan Tesla'nın satışlarını geride bıraktı.

Otomotiv uzmanları aracın menzil ve performans gibi konularda Tesla ile yarışamasa da düşük fiyatının aracı Çin'de rakipsiz kıldığını söylüyor. Müşterilere 500 dolar daha ekleyerek aracın klimalı versiyonunu satın alma imkanı da sunuluyor.

Araçlar "halkın ulaşım aracı" olarak pazarlanıyor.

BBC Türkçe'deki habere göre; Hong Guang Mini'nin giriş modeli saatte 100 kilometre hızla gidiyor ve sıkışık da olsa dört kişinin oturmasına olanak sağlıyor.



China Market Research Group (Çin Pazar Araştırma Grubu) Direktörü Shaun Rein "Çin hükümeti hava kirliliğini azaltma ve elektrikli araçlara geçişte dünya lideri olma konusunda ciddi" diyor ve ekliyor:

"Ucuz segmentte Hong Guang ve lüks araçlarda da Tesla sıklıkla tercih ediliyor."

Çin hükümeti elektrikli araçları yaygınlaştırmak için bu araçlara plaka tahsisini ücretsiz yapma garantisi veriyor.

Ülkedeki pek çok kentte petrolle çalışan araçlara plaka çıkartabilmek aylar, hatta yıllar alabiliyor.

Hong Guang 2020'de Tesla Model 3'ün ardından en çok satılan 2. araç olmuştu

2020'nin 2. yarısında Hong Guang Çin'de 112 bin adet satarak Tesla Model 3'ün ardından en çok satılan 2. araç olmuştu.

Ocak ayıda 25 bin 778 satışla ülkenin en popüler aracı haline gelen Hong Guang'ın dünya genelinde de Model 3'ün ardından en çok satılan 2. elektrikli araç olduğu tahmin ediliyor.

Shaun Rein koronavirüs pandemisi nedeniyle insanların toplu taşıma araçlarına binmekten çekinerek özel araç almak istediğini, yoksulların Hong Guang'a, zenginlerin de Tesla'ya yöneldiğini söyledi.

Hong Guang'ın Çin dışında da satışı gündemde.

Basına yansıyan haberlerde Letonyalı bir otomobil şirketi aracın Avrupa versiyonunu üretmek istiyor.

Fakat AB'nin çevre düzenlemeleri nedeniyle bu versiyonun satış fiyatının iki katı olacağı tahmin ediliyor.




Çin krizi Tesla'yı vurdu, üretime ara verildi

Pandemi döneminde çip üreticileri hızlı tüketim elektronik sektörüne yönelirken, dijitalleşen otomotiv sektörüne stok yetiştiremez hale geldi. Bu durumdan etkilenen şirketler kervanına Tesla da katıldı.

İlk olarak 2019’un son günlerinde ortaya çıkan korona virüs (Kovid-19) salgını gezegenimizin bir numaralı ortak gündemi olmaya devam ediyor.

Pandemi nedeniyle dünya genelinde 2.5 milyonun üzerinde insan hayatını kaybetti. Pandemi insan sağlığının dışında bir çok farklı krizi de beraberinde getirdi.

Pandemi döneminde çip üreticileri hızlı tüketim elektronik sektörüne yönelirken, dijitalleşen otomotiv sektörüne stok yetiştiremez hale geldi.

Çip krizi sebebiyle dünyada fabrikalar birbiri ardına üretimi yavaşlatırken, elektrikli otomobil üreticisi Tesla’dan oldukça kritik bir hamle geldi.

Electrek’te yer alan habere göre, söz konusu tedarik sorunları nedeniyle şirket Model 3’ün üretim bandını 2 haftalığına kapatma kararı aldı.

Bloomberg’in ulaştığı bilgiye göre, şirket söz konusu kararı geçtiğimiz günlerde çalışanlarını bildirdi.

Söz konusu mesajda üretim bandının 7 Mart’ta kadar çalıştırılmayacağı bilgisinin altı çizildi.


3 Şubat 2021 Çarşamba

Dünyada ilk: Türk Mühendisleri üretti!

01.02.2021

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türk mühendisleri tarafından geliştirilen dünyanın ilk elektrikli seri üretim 4. seviye sürücüsüz otobüs tanıtımına katılıyor

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Türk mühendisleri tarafından geliştirilen dünyanın ilk elektrikli seri üretim 4. seviye sürücüsüz otobüs tanıtımına katılıyor.

Sanayi ve Ticaret Bakanı Mustafa Varank, "Cumhurbaşkanımızın tanıttığı bu araç bir test aracı değil...Ön gösterim aracı da değil... Seri üretim hattından çıkarak satışı gerçekleşen, Türk Mühendisleri Tarafından Geliştirilen Dünyanın İlk Seri Üretim 4. Seviye Sürücüsüz Elektrikli Otobüsü..." dedi.

4. Seviye Sürücüsüz Elektrikli Otobüs Karsan tarafından üretiliyor.

Karsan Aralık ayında yaptığı açıklamada, yakın bir zamanda tanıtacağı Seviye 4 otonom sürüş özelliklerine sahip Atak Electric’i banttan indirdiğini açıklamıştı.

Kaynak:

Elektrikli araçlara ilgi artmaya devam ediyor

 Her geçen gün iyice belirginleşen elektrikli araçların hakimiyeti hem umut hem de endişe yaratıyor. Muhtemelen endişe yaratmasının nedenini az çok tahmin edebiliyorsunuzdur. Dünyanın önde gelen petrol üreticileri araçlarda elektrikli sistemlerinin giderek yaygınlaşmasını kendileri için bir tehdit olarak görüyor.


Buna ek olarak Toyota, Volkswagen ve Ford gibi devasa şirketler, kendi ürettikleri dizel araçlara pek bir alternatif istemiyor. Böylece hakimiyetlerini çok daha uzun bir süre devam ettirmeyi umuyorlar. Peki benzinli araç sektörü geriye düşmekten kurtulabilecek mi?

Her ne kadar elektrikli araç sektöründe ağırlık Tesla şirketinde olsa bile, yine de birçok kuruluşun bu işin içerisinde olduğunu söyleyebiliriz. Otomobil sektöründe Volkswagen ve Audi gibi şirketler bile elektrikli araçlara yönelmeye başladı.


Tüm bunlara ek olarak Apple kısa bir süre içerisinde olmasa bile elektrikli araç üreteceğini açıkladı. Üstelik Honda gibi bir şirket onunla yüksek ihtimalle ortaklık kuracak. Böylece Apple gibi devasa bir şirket dahi elektrikli araçlardan yana oyunu kullandı.


Genel otomobil satışlarına bakıldığında elektrikli araçların her yıl en az yüzde 8 oranında daha fazla satış yakaladığı görülüyor. Bu gerçekten de oldukça iyi bir rakam. Üstelik Tesla dışında başka elektrikli araç şirketleri de kuruluyor. Bunlardan bazıları büyük iddialar ile piyasada.

Geleceğe baktığımız zaman elektrikli araç şirketlerinin en önemli kuruluşlar arasında yer alacağını söyleyebiliriz. Üstelik her geçen yıl bu firmalar bütün bölgelerde iyi satışlar elde etmeyi başarıyor.


Elektrik motorlu araçların ÖTV oranları artırıldı

 Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan imzasıyla Resmi Gazete'de yayımlanan kararla elektrik motorlu araçlarda Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) oranları yeniden belirlendi.


Resmi Gazete'deki karara göre artış oranları şöyle: 


Motor gücü 85kW'yi geçmeyenler yüzde 3'ten yüzde 10'a, motor gücü 85 kW'yi geçen ancak 120 kW'yi geçmeyenler yüzde 7'den yüzde 25'e, motor gücü 120 kW'yi geçenler yüzde 15'ten yüzde 60'a yükseldi.


Kararın Resmi Gazete'de yayım tarihinde yürürlüğe gireceği ve kararın hükümlerini Hazine ve Maliye Bakanlığı'nın yürüteceği kararda yer aldı.