Kocaeli'de kurulu Ford Otosan, Hyundai Assan, Honda Türkiye ve Anadolu Isuzu'nun tesislerinde yılın ilk yarısında üretilen 326 bin 849 aracın yüzde 83'ü yurt dışına gönderildi.
Kocaeli'de kurulu otomotiv fabrikalarında ocak-haziran döneminde üretim bandından indirilen 326 bin 849 aracın yüzde 83'ü ihraç edildi.
Ford Otosan, Hyundai Assan, Honda Türkiye ve Anadolu Isuzu gibi üreticilerin yanı sıra lastik sanayi, kord bezi, çelikord, plastik, kauçuk ve boya endüstrisiyle Taşıt Araçları Yan Sanayi Organize Sanayi Bölgesi'ne (TOSB) ev sahipliği yapan Kocaeli, sektörün adet bazındaki üretim ve ihracat rakamlarına en fazla katkı sağlayan illerden biri oldu.
AA muhabirinin Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) verilerinden derlediği bilgilere göre, Türk otomotiv sektörü yılın ilk yarısında 25 bin 849'u traktör olmak üzere toplam 869 bin 42 araç üretti.
Ford Otosan, Hyundai Assan, Honda Türkiye ve Anadolu Isuzu'nun Kocaeli'deki fabrikalarında yılın ilk 6 aylık döneminde toplam üretimi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3,3 artarak 326 bin 849'a yükseldi. Bu rakam sektörün toplam üretiminin yüzde 38'ini oluşturdu.
Kentteki otomotiv fabrikalarında üretilen 326 bin 849 aracın yüzde 83'üne denk gelen 271 bin 869'u ihraç edildi. Kocaeli'de üretilip yurt dışına gönderilen araçların, 694 bin 667 adedi bulan Türkiye genel ihracatındaki payı da yüzde 39 olarak gerçekleşti. Böylece, Türkiye'den ihraç edilen her 100 araçtan 39'u Kocaeli'deki fabrikalardan çıkmış oldu.
Ford Otosan, kentteki firmalar arasında üretim ve ihracatta liderliğini sürdürürken, bu iki kategoride Hyundai Assan ikinci, Honda Türkiye üçüncü, Anadolu Isuzu da dördüncü sırada yer aldı.
Honda Türkiye'nin ihracatı katlandı
Sanayi kentindeki 4 otomotiv firmasının yılın ilk yarısındaki toplam üretim ve ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3,3 ile aynı oranlarda artış gösterdi.
Ocak-haziran dönemindeki otomobil üretimi geçen yıla göre yüzde 53,3'lük artışla 22 bin 367'ye çıkan Honda Türkiye, Kocaeli'de oransal olarak üretim performansını en fazla artıran firma oldu. Şirketin geçen yılın ilk 6 ayında 4 bin 606 adet olan ihracatı da yüzde 88'lik artışla 8 bin 680'e yükseldi.
Üretim ve ihracatta lider koltuğunda oturan Ford Otosan'ın üretim performansı ise bu dönemde geçen yıla göre yüzde 7,4 arttı. Firma, ocak-haziran döneminde Gölcük ve Yeniköy fabrikalarında 12 bin 1 otomobil, 155 bin 288 kamyonet, 27 bin 275 minibüs olmak üzere 194 bin 564 adetlik üretim gerçekleştirdi. İnönü fabrikasında banttan indirilen 4 bin 36 kamyonla toplam üretimi 198 bin 600'ü bulan şirketin söz konusu dönemdeki ihracatı da yüzde 8,6'lık artışla 165 bin 131'e ulaştı.
Asım Kibar Organize Sanayi Bölgesi'nde kurulu 245 bin adet üretim kapasiteli fabrikasında binek tipinde i10 ve i20 modellerinin üretimini gerçekleştiren Hyundai Assan, yılın ilk 6 ayında 107 bin 377 adetlik üretime imza atarken, bunun yüzde 92'sine denk gelen 98 bin 346'sını ihraç etti.
Yılın ilk yarısında 2 bin 541 adetlik üretim gerçekleştiren Anadolu Isuzu da geçen yılın söz konusu periyodunda 246 adet olan ihracatını 382'ye çıkardı.
Kocaeli, ticari araçta üretim üssü
Türkiye'de 2017'nin ilk yarısında 267 bin 581 adet olan ticari araç üretimi, bu yılın aynı döneminde yüzde 7'lik artışla 285 bin 924 adede yükselirken, ihracat da yüzde 8,4 artarak 227 bin 529 olarak kayıtlara geçti.
Kocaeli, ocak-haziran döneminde 185 bin 104 adetle Türkiye'deki toplam ticari araç üretiminin yüzde 65,5'ini, 76 bin 27 adetle de toplam ihracatın yüzde 65'ini tek başına gerçekleştirdi.
28 Temmuz 2018 Cumartesi
26 Temmuz 2018 Perşembe
GM’den kurtulan Opel 19 yıl sonra kâr etti
General Motors (GM) bünyesindeyken bir türlü kâr edemeyen Opel, Fransız PSA’nın bünyesine geçer geçmez kâr açıkladı.
Opel, Fransız PSA’nın bünyesine geçti, 19 yıl sonra kâr açıkladı. Fransız grubun dün gerçekleşen toplantısında CEO Carlos Tavares bünyelerine yeni katılan Opel’in yılın ilk yarısındaki operasyon kârının 502 milyon Euro olarak gerçekleştiğini söyledi. Hakan Özenen'in Habertürk'teki habirene göre GM bünyesindeyken 20 milyar Euro zarar eden şirket en son tam yıl kârını 1999 yılında yapmıştı.
İlk yarının değerlendirildiği toplantıda Opel'in yıllar sonra kâr ederken şirketin sabit giderlerinin yüzde 28 oranında azaldığına dikkat çekildi. Yılın ilk yarısında satışlarını yüzde 40’ın üzerinde artıran PSA, 38.6 milyar Euro ciroya ulaştı. Bu rakam içinde Opel’in payı ise 9.95 milyar Euro oldu.
23 Temmuz 2018 Pazartesi
Globalpetrolprices.com'un verilerine göre, Avrupa'da benzinin en pahalı olduğu ülke
Türkiye'deki akaryakıt fiyatlarının pahalı, Avrupa'nın daha ucuz olduğu dönemler geride kaldı. Hem yükselen petrol fiyatları hem de artan kurlar nedeniyle artık akaryakıt fiyatları komşu ülkelerde yüzde 50'ye varan oranlarda daha yüksek.
Eskiden yurtdışına kendi araçları ile tatile gidenler boş depo ile gidip hemen sınırı geçince doldururdu. Aynı şekilde giriş yapmadan önce de araçlar full'lenir, Türkiye'ye öyle gelirdi. Döviz kurlarının düşük olması ve düşük petrol fiyatı yurtdışındaki akaryakıt fiyatlarını daha cazip hale getirir, Türkiye'deki fiyatlar ise dışarıya göre yüksek kalırdı.
Ancak bu denge bir süreden bu yana değişti. Önce fiyatlar eşit hale geldi ve yakıtı yurtdışından almanın bir cazibesi kalmadı. Sonrasında petrol fiyatlarındaki yükseliş ve euronun artışı ile birlikte yurtdışındaki akaryakıt fiyatları Türkiye'ye göre daha pahalı geldi. Üstelik günden güne de bu fark açılıyor.
TÜRKİYE'DE 6.27 TL, YUNANİSTAN'DA 9.25 LİRA
Örneğin Türkiye'nin en çok kullanılan sınır kapılarından biri olan olan İpsala'dan çıkar çıkmaz akaryakıt fiyatları da bir anda yükseliyor. İpsala'dan çıkıp Yunanistan'a gitmek isterseniz, burada 1 litre benzin için 1.66 euro ödemeniz gerekiyor. Yani mevcut euro kuruna göre tam 9.25 lira. Halbuki sınırdan çıkmadan hemen önce benzin alsanız 1 litre için 6.27 TL ödeyeceksiniz.
Dolayısıyla 50 litre deposunu olan bir aracın deposu Türkiye'de 313 liraya dolarken, bu rakam sınırın hemen öteki tarafında 462 TL'ye yükseliyor. Bir depo başına kazanç ise 151 liraya ulaşıyor.
Yunanistan sınırından değil de, Kapıkule'den Bulgaristan'a çıktığınızda ise fark ciddi olarak kapanmakla birlikte yine de biraz daha yüksek. Bulgaristan'da halen 1 litre benzinin fiyatı 1.14 euro. Mevcut kurlarla benzinin litresi 6.35 liraya denk geliyor.
Aynı aracın deposu böylelikle Bulgaristan'da 318 liraya ulaşıyor. Türkiye ile farkı ise 5 TL.
TÜRKİYE AVRUPA'NIN EN UCUZ ÜLKELERİNDEN BİRİ
Türkiye'de vergiler nedeniyle akaryakıt fiyatlarının yüksekliği her zaman önde gelen tartışma konularından biri olmuştur. Hatta bir dönem Avrupa'da en pahalı benzinin satıldığı iki üç ülkeden biri Türkiye'ydi. Ancak petroldeki artış ve eurodaki yükseliş bu tabloyu tamamen tersine çevirdi. Türkiye şu anda Avrupa'da akaryakıt fiyatlarının en ucuz olduğu ülkelerden bir tanesi.
Globalpetrolprices.com'un verilerine göre, Avrupa'da benzinin en pahalı olduğu ülke 1.82 euro ile İzlanda. Türk lirası karşlığı ise 10.1 lira. Norveç'te 1 litre benzin 1.73 euro iken, Hollanda'da da 1.67, Yunanistan'da 1.66, İtalya'da 1.63 euro.
Türkiye sıralamaya alınan 42 Avrupa ülkesi içerisinde 1.12 euro'luk benzin fiyatı ile en ucuz 6'ıncı ülke konumunda bulunuyor. En ucuz ülke ise 0.59 euro ile Belarus. Onu 0.61 ile Rusya, 0.95 euro ile Ukrayna, 0.98 Euro ile Moldova ve 1.06 euro ile Litvanya takip ediyor.
Eskiden yurtdışına kendi araçları ile tatile gidenler boş depo ile gidip hemen sınırı geçince doldururdu. Aynı şekilde giriş yapmadan önce de araçlar full'lenir, Türkiye'ye öyle gelirdi. Döviz kurlarının düşük olması ve düşük petrol fiyatı yurtdışındaki akaryakıt fiyatlarını daha cazip hale getirir, Türkiye'deki fiyatlar ise dışarıya göre yüksek kalırdı.
Ancak bu denge bir süreden bu yana değişti. Önce fiyatlar eşit hale geldi ve yakıtı yurtdışından almanın bir cazibesi kalmadı. Sonrasında petrol fiyatlarındaki yükseliş ve euronun artışı ile birlikte yurtdışındaki akaryakıt fiyatları Türkiye'ye göre daha pahalı geldi. Üstelik günden güne de bu fark açılıyor.
TÜRKİYE'DE 6.27 TL, YUNANİSTAN'DA 9.25 LİRA
Örneğin Türkiye'nin en çok kullanılan sınır kapılarından biri olan olan İpsala'dan çıkar çıkmaz akaryakıt fiyatları da bir anda yükseliyor. İpsala'dan çıkıp Yunanistan'a gitmek isterseniz, burada 1 litre benzin için 1.66 euro ödemeniz gerekiyor. Yani mevcut euro kuruna göre tam 9.25 lira. Halbuki sınırdan çıkmadan hemen önce benzin alsanız 1 litre için 6.27 TL ödeyeceksiniz.
Dolayısıyla 50 litre deposunu olan bir aracın deposu Türkiye'de 313 liraya dolarken, bu rakam sınırın hemen öteki tarafında 462 TL'ye yükseliyor. Bir depo başına kazanç ise 151 liraya ulaşıyor.
Yunanistan sınırından değil de, Kapıkule'den Bulgaristan'a çıktığınızda ise fark ciddi olarak kapanmakla birlikte yine de biraz daha yüksek. Bulgaristan'da halen 1 litre benzinin fiyatı 1.14 euro. Mevcut kurlarla benzinin litresi 6.35 liraya denk geliyor.
Aynı aracın deposu böylelikle Bulgaristan'da 318 liraya ulaşıyor. Türkiye ile farkı ise 5 TL.
TÜRKİYE AVRUPA'NIN EN UCUZ ÜLKELERİNDEN BİRİ
Türkiye'de vergiler nedeniyle akaryakıt fiyatlarının yüksekliği her zaman önde gelen tartışma konularından biri olmuştur. Hatta bir dönem Avrupa'da en pahalı benzinin satıldığı iki üç ülkeden biri Türkiye'ydi. Ancak petroldeki artış ve eurodaki yükseliş bu tabloyu tamamen tersine çevirdi. Türkiye şu anda Avrupa'da akaryakıt fiyatlarının en ucuz olduğu ülkelerden bir tanesi.
Globalpetrolprices.com'un verilerine göre, Avrupa'da benzinin en pahalı olduğu ülke 1.82 euro ile İzlanda. Türk lirası karşlığı ise 10.1 lira. Norveç'te 1 litre benzin 1.73 euro iken, Hollanda'da da 1.67, Yunanistan'da 1.66, İtalya'da 1.63 euro.
Türkiye sıralamaya alınan 42 Avrupa ülkesi içerisinde 1.12 euro'luk benzin fiyatı ile en ucuz 6'ıncı ülke konumunda bulunuyor. En ucuz ülke ise 0.59 euro ile Belarus. Onu 0.61 ile Rusya, 0.95 euro ile Ukrayna, 0.98 Euro ile Moldova ve 1.06 euro ile Litvanya takip ediyor.
16 Temmuz 2018 Pazartesi
Türkiye hibrit üssü oluyor
Türkiye’de hibrit otomobil üreten firma sayısı üçe çıkıyor. Toyota’dan sonra Oyak Renault ve Ford Otosan da hibrit araç üretecek. Böylece Türkiye hibrit üssü olacak.
Türkiye otomotiv sanayisi sınıf atlayacak. Toyota'dan sonra Oyak Renault ve Ford Otosan da hibrit araç üretmeye hazırlanıyor. Böylece Türkiye, dünyada hibrit üretimi gerçekleştiren az sayıdaki ülkeler arasına girecek.
Türkiye'de ilk hibrit aracı 2016 sonunda Toyota üretti. 2017'de hibrit için yatırım teşviki alan Oyak Renault'dan sonra Ford Otosan da hibrit üretecek. Şirket, Gölcük tesislerinde ürettiği Ford Transit Custom'ın Plug in Hybrid (PHEV) versiyonunu 2018'in son çeyreğinde devreye almayı planlıyor. Öncelikli olarak ihracat amaçlı üretilecek hibrit modelin 2019'da yollara çıkması bekleniyor.
Böylece Ford Otosan, Amerikan otomotiv devi Ford'un hibrit ve elektrikli araç projesine katkıda bulunacak. Ford, 4.5 milyar dolarlık yatırımla 2022'ye kadar 40 tane hibrit ve elektrikli araç geliştirmeyi hedefliyor.
Bu arada 20 adet prototip Transit Custom PHEV'in İngiltere'deki test sürüşleri başarıyla sonuçlandı. Prototipler 2017 başından bu yana Londra'da test ediliyordu.
493 MİLYON TL TEŞVİK ALDI
Fransız otomotiv devi Renault, Türkiye'yi hibrit üssü yapmaya hazırlanıyor. Fransız markanın, ilk hibrit motoru Bursa Oyak Renault fabrikalarında üretilecek. Hibrit motor, Bursa'da üretilen Clio'nun beşinci neslinde kullanılacak. Oyak Renault, hibrit yatırımı için Proje Bazlı Teşvik Sistemi kapsamında 493 milyon TL teşvik aldı.
Toyota, Türkiye'nin ilk SUV ve hibrit modeli C-HR'ı 350 milyon euro yatırımla 2016 sonunda üretmeye başladı. C-HR ile Toyota'nın üretim ve ihracatı katlandı. 2016'da 154 bin olan üretim, 2017'de yüzde 81 artışla 280 bin adede çıktı. İhracat ise 116 bin adetten yüzde 110 gibi yüksek oranda artarak 244 bin adede yükseldi. 2018'de 280 bin araç üretimi hedefleyen Toyota, üretiminin 244 bin adedini ihraç edecek. Şirketin yılın ilk beş ayındaki ihracatı 101 bin adet olarak gerçekleşti.
AVRUPA'DA SATIŞLAR % 22 ARTTI
2018 Ocak-Mayıs aylarında Avrupa'da toplam 227 bin 200 adet hibrit otomobil satıldı. Hibrit satışları yüzde 22 gibi yüksek oranda artarken, pazar payı yüzde 3.3'e yükseldi. Yılın ilk beş ayında en çok hibrit aracın satıldığı ülke 35 bin adetle Fransa oldu. Fransa'yı 34 binle İtalya, 33 binle İngiltere, 28 binle İspanya ve 23 bin adetle Almanya izledi.
TALEBE YETİŞMEK İÇİN ÜÇ VARDİYA ÜRETİM YAPIYOR
Avrupa'da siparişlere yetişebilmek için üç vardiya çalışan Toyota Türkiye, hibrit üretimini artırmayı planlıyor. Şirket, 2017'de 100 bin adedi hibrit olmak üzere toplam 186 bin adet C-HR üretimi gerçekleştirdi. Japon markanın, 2018 hibrit üretim hedefi 142 bin, toplam C-HR üretim hedefi ise 196 bin adet.Toyota Sakarya'da üretimini gerçekleştirdiği C-HR modelini 84 ülkeye ihraç ediyor. 2017'de 180 bin adet C-HR ihraç eden şirket, 2018 sonunda bu rakamı 190 bin adedin üzerine çıkarmayı planlıyor.
SAKARYALI AVRUPA'DA LİDERLİĞİ SEVDİ
Toyota'nın Sakarya fabrikasında ürettiği C-HR, liderlik koltuğunu sevdi. Nisan ayında 9 bin 853 adetle Avrupa'nın en çok satan hibrit otomobili olan C-HR, mayısta da bu unvanını korudu. C-HR satışları 10 bin 547 adede ulaşarak, Toyota Yaris modelini geçti. Böylece C-HR'ın yılın ilk beş ayındaki toplam satışları 49 bin 351 adede yükseldi. Yaris ile arasındaki farkı 1.147 adede indirdi.
Türkiye otomotiv sanayisi sınıf atlayacak. Toyota'dan sonra Oyak Renault ve Ford Otosan da hibrit araç üretmeye hazırlanıyor. Böylece Türkiye, dünyada hibrit üretimi gerçekleştiren az sayıdaki ülkeler arasına girecek.
Türkiye'de ilk hibrit aracı 2016 sonunda Toyota üretti. 2017'de hibrit için yatırım teşviki alan Oyak Renault'dan sonra Ford Otosan da hibrit üretecek. Şirket, Gölcük tesislerinde ürettiği Ford Transit Custom'ın Plug in Hybrid (PHEV) versiyonunu 2018'in son çeyreğinde devreye almayı planlıyor. Öncelikli olarak ihracat amaçlı üretilecek hibrit modelin 2019'da yollara çıkması bekleniyor.
Böylece Ford Otosan, Amerikan otomotiv devi Ford'un hibrit ve elektrikli araç projesine katkıda bulunacak. Ford, 4.5 milyar dolarlık yatırımla 2022'ye kadar 40 tane hibrit ve elektrikli araç geliştirmeyi hedefliyor.
Bu arada 20 adet prototip Transit Custom PHEV'in İngiltere'deki test sürüşleri başarıyla sonuçlandı. Prototipler 2017 başından bu yana Londra'da test ediliyordu.
493 MİLYON TL TEŞVİK ALDI
Fransız otomotiv devi Renault, Türkiye'yi hibrit üssü yapmaya hazırlanıyor. Fransız markanın, ilk hibrit motoru Bursa Oyak Renault fabrikalarında üretilecek. Hibrit motor, Bursa'da üretilen Clio'nun beşinci neslinde kullanılacak. Oyak Renault, hibrit yatırımı için Proje Bazlı Teşvik Sistemi kapsamında 493 milyon TL teşvik aldı.
Toyota, Türkiye'nin ilk SUV ve hibrit modeli C-HR'ı 350 milyon euro yatırımla 2016 sonunda üretmeye başladı. C-HR ile Toyota'nın üretim ve ihracatı katlandı. 2016'da 154 bin olan üretim, 2017'de yüzde 81 artışla 280 bin adede çıktı. İhracat ise 116 bin adetten yüzde 110 gibi yüksek oranda artarak 244 bin adede yükseldi. 2018'de 280 bin araç üretimi hedefleyen Toyota, üretiminin 244 bin adedini ihraç edecek. Şirketin yılın ilk beş ayındaki ihracatı 101 bin adet olarak gerçekleşti.
AVRUPA'DA SATIŞLAR % 22 ARTTI
2018 Ocak-Mayıs aylarında Avrupa'da toplam 227 bin 200 adet hibrit otomobil satıldı. Hibrit satışları yüzde 22 gibi yüksek oranda artarken, pazar payı yüzde 3.3'e yükseldi. Yılın ilk beş ayında en çok hibrit aracın satıldığı ülke 35 bin adetle Fransa oldu. Fransa'yı 34 binle İtalya, 33 binle İngiltere, 28 binle İspanya ve 23 bin adetle Almanya izledi.
TALEBE YETİŞMEK İÇİN ÜÇ VARDİYA ÜRETİM YAPIYOR
Avrupa'da siparişlere yetişebilmek için üç vardiya çalışan Toyota Türkiye, hibrit üretimini artırmayı planlıyor. Şirket, 2017'de 100 bin adedi hibrit olmak üzere toplam 186 bin adet C-HR üretimi gerçekleştirdi. Japon markanın, 2018 hibrit üretim hedefi 142 bin, toplam C-HR üretim hedefi ise 196 bin adet.Toyota Sakarya'da üretimini gerçekleştirdiği C-HR modelini 84 ülkeye ihraç ediyor. 2017'de 180 bin adet C-HR ihraç eden şirket, 2018 sonunda bu rakamı 190 bin adedin üzerine çıkarmayı planlıyor.
SAKARYALI AVRUPA'DA LİDERLİĞİ SEVDİ
Toyota'nın Sakarya fabrikasında ürettiği C-HR, liderlik koltuğunu sevdi. Nisan ayında 9 bin 853 adetle Avrupa'nın en çok satan hibrit otomobili olan C-HR, mayısta da bu unvanını korudu. C-HR satışları 10 bin 547 adede ulaşarak, Toyota Yaris modelini geçti. Böylece C-HR'ın yılın ilk beş ayındaki toplam satışları 49 bin 351 adede yükseldi. Yaris ile arasındaki farkı 1.147 adede indirdi.
Araç kiralama şirketinden Türkiye'ye milyar dolarlık yatırım
Araç kiralama sektörünün devlerinden ABD’li Enterprise, 2018’de Türkiye’de 1 milyar TL yatırım yapacak.
Dünya çapında 95 ülkede 2 milyon araçla kiralama sektörünün devlerinden ABD’li Enterprise, Türkiye’de 5 yılda 3 kat büyüme hedefliyor. Şirket, THY ile önemli bir işbirliğine de imza attı. Enterprise Global Yönetim Kurulu Başkanı Andrew C. Taylor, ABD’de 1, Avrupa’da ise 2. sırada olan Enterprise için Türkiye pazarının çok önemli olduğunu vurguladı. Andrew C. Taylor, “Türkiye’yi çok önemli ve çekici bir pazar olarak görüyoruz. THY ile yürüttüğümüz işbirliği de bunu destekliyor. Burada olmaktan ve THY ile ortaklığımızdan dolayı çok memnunuz” diye konuştu.
50 olan ofis sayısını üçe katlayacak
Enterprise, Türkiye’deki ilk faaliyetlerine 2014’ün Temmuz ayında başladı. Enterprise Türkiye CEO’su Özarslan Tangün, “Gürbaşlar’ın Türkiye’deki gücü ve kredibilitesi Enterprise markası ile birleşince çok güçlü bir formül oraya çıktı” dedi. Sadece 2018’de Türkiye’de 1 milyar TL yatırım yapacaklarını açıklayan Tangün, “Şu anda Türkiye’de 10 bine yakın araç ile hizmet veriyoruz. Bu rakamı 5 yılda 3 kat artırarak 30 bine çıkaracağız. Bahsettiğimiz 1 milyar TL’lik yatırımın büyük bir kısmını araç yatırımı olarak gerçekleştireceğiz. Bunun yanı sıra Türkiye’nin dört bir yanında ofislerimizi de büyüteceğiz. Öte yandan 3. Havalimanı için de planlarımızı yaptık. 3. Havalimanı içerisinde kiralama yapmayı hedefliyoruz. Şu anda ülkemizdeki havayolu trafiğinin yüzde 93’ünü kapsayacak şekilde ofislerimiz hizmet veriyor. Türkiye’deki planlarımız çerçevesinde önümüzdeki 3 yılda mevcut 50 olan ofis sayısını 3 katına çıkarmayı hedefliyoruz. Özellikle şehir içerisinde penetrasyonumuz da aynı şekilde artıracağız” diye konuştu.
“Ciroyu 3.5 milyar TL’ye çıkaracağız”
Türkiye’deki günlük araç kiralama sektörünün yılda yaklaşık yüzde 10-15 büyüdüğünü hatırlatan Tangün, ”Önümüzdeki dönemlerde bunun artmasını bekliyoruz. Biz ise sektörün çok üzerinde büyüyoruz. Bu yıl yüzde 40-50’lik büyüme bekliyoruz. 2017 yılını 500 milyon TL ciro ile kapattık” dedi. Şirketin filosundaki araç sayısı ise 10 bin adede yaklaştı. Önümüzdeki 5 yıllık dönemde filonun 30 bin araca çıkarılması, cironun da 3.5 milyar TL’ye yükseltmesi hedefleniyor. Tangün, ”Bu noktada THY ile yürüttüğümüz işbirliği çok önemli. Bu, Türkiye’deki en büyük işbirliği diyebiliriz. Ayrıca Türk Telekom, Anadolujet, Miles&Smiles ve diğer taraftan çeşitli bankalarla yürüttüğümüz işbirliklerimiz de var” diye konuştu.
“Turizmde ciddi bir canlanma var”
Türkiye’nin en büyük üst segment araç, SUV ve hibrit filosuna sahip olduklarını vurgulayan Tangün, “Bu alandaki yatırımlarımız devam ediyor. İşlerimiz için turizm sektörü oldukça önemli bir yer tutuyor. Bu yıl da turizmde canlanma var. Kendi rezervasyonlarımız da bunu net olarak görüyoruz. Geçen yıl ile karşılaştırdığımızda hem rezervasyon hem de araç kiralama rakamlarında ciddi bir artış var” ifadelerini kullandı.
THY İle 3 yıllık küresel anlaşma yaptı
Türk Hava Yolları ( THY) ile 3 yıllık bir anlaşma yapan şirket, işbirliğinin 1. yılını tamamladı. Anlaşma kapsamında THY’nin bütün kanallarından Enterprise’ın 3 markası Enterprise, Alamo ve National’ın araç kiralama hizmetleri veriliyor. THY ile olan ilişki sadece Türkiye’de değil globali de kapsıyor. İşbirliği kapsamında THY’nin uçtuğu her yerde, Enterprise ofislerinden araç kiralanabiliyor. THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı, “Enterprise’in yarışta gösterdikleri mücadeleden ve bu işi almalarından dolayı çok memnunuz. Geçtiğimiz yıl başladığımız ve küresel çapta ilerlediğimiz anlaşma Türk Hava Yolları’nın menfaati açısından da yolcularımıza sunacağımız hizmet kalitesi açısından da çok önemli bir işbirliği. Şu an bir yaz sezonu geçiriyoruz. İlk yarı muhteşem geçti. Rekorları gördünüz. Yapabileceğimiz ne varsa uçaklarımızı koşturuyoruz. Son olarak Bodrum-Londra direkt uçuşumuz da başladı” dedi.
Dünya çapında 95 ülkede 2 milyon araçla kiralama sektörünün devlerinden ABD’li Enterprise, Türkiye’de 5 yılda 3 kat büyüme hedefliyor. Şirket, THY ile önemli bir işbirliğine de imza attı. Enterprise Global Yönetim Kurulu Başkanı Andrew C. Taylor, ABD’de 1, Avrupa’da ise 2. sırada olan Enterprise için Türkiye pazarının çok önemli olduğunu vurguladı. Andrew C. Taylor, “Türkiye’yi çok önemli ve çekici bir pazar olarak görüyoruz. THY ile yürüttüğümüz işbirliği de bunu destekliyor. Burada olmaktan ve THY ile ortaklığımızdan dolayı çok memnunuz” diye konuştu.
50 olan ofis sayısını üçe katlayacak
Enterprise, Türkiye’deki ilk faaliyetlerine 2014’ün Temmuz ayında başladı. Enterprise Türkiye CEO’su Özarslan Tangün, “Gürbaşlar’ın Türkiye’deki gücü ve kredibilitesi Enterprise markası ile birleşince çok güçlü bir formül oraya çıktı” dedi. Sadece 2018’de Türkiye’de 1 milyar TL yatırım yapacaklarını açıklayan Tangün, “Şu anda Türkiye’de 10 bine yakın araç ile hizmet veriyoruz. Bu rakamı 5 yılda 3 kat artırarak 30 bine çıkaracağız. Bahsettiğimiz 1 milyar TL’lik yatırımın büyük bir kısmını araç yatırımı olarak gerçekleştireceğiz. Bunun yanı sıra Türkiye’nin dört bir yanında ofislerimizi de büyüteceğiz. Öte yandan 3. Havalimanı için de planlarımızı yaptık. 3. Havalimanı içerisinde kiralama yapmayı hedefliyoruz. Şu anda ülkemizdeki havayolu trafiğinin yüzde 93’ünü kapsayacak şekilde ofislerimiz hizmet veriyor. Türkiye’deki planlarımız çerçevesinde önümüzdeki 3 yılda mevcut 50 olan ofis sayısını 3 katına çıkarmayı hedefliyoruz. Özellikle şehir içerisinde penetrasyonumuz da aynı şekilde artıracağız” diye konuştu.
“Ciroyu 3.5 milyar TL’ye çıkaracağız”
Türkiye’deki günlük araç kiralama sektörünün yılda yaklaşık yüzde 10-15 büyüdüğünü hatırlatan Tangün, ”Önümüzdeki dönemlerde bunun artmasını bekliyoruz. Biz ise sektörün çok üzerinde büyüyoruz. Bu yıl yüzde 40-50’lik büyüme bekliyoruz. 2017 yılını 500 milyon TL ciro ile kapattık” dedi. Şirketin filosundaki araç sayısı ise 10 bin adede yaklaştı. Önümüzdeki 5 yıllık dönemde filonun 30 bin araca çıkarılması, cironun da 3.5 milyar TL’ye yükseltmesi hedefleniyor. Tangün, ”Bu noktada THY ile yürüttüğümüz işbirliği çok önemli. Bu, Türkiye’deki en büyük işbirliği diyebiliriz. Ayrıca Türk Telekom, Anadolujet, Miles&Smiles ve diğer taraftan çeşitli bankalarla yürüttüğümüz işbirliklerimiz de var” diye konuştu.
“Turizmde ciddi bir canlanma var”
Türkiye’nin en büyük üst segment araç, SUV ve hibrit filosuna sahip olduklarını vurgulayan Tangün, “Bu alandaki yatırımlarımız devam ediyor. İşlerimiz için turizm sektörü oldukça önemli bir yer tutuyor. Bu yıl da turizmde canlanma var. Kendi rezervasyonlarımız da bunu net olarak görüyoruz. Geçen yıl ile karşılaştırdığımızda hem rezervasyon hem de araç kiralama rakamlarında ciddi bir artış var” ifadelerini kullandı.
THY İle 3 yıllık küresel anlaşma yaptı
Türk Hava Yolları ( THY) ile 3 yıllık bir anlaşma yapan şirket, işbirliğinin 1. yılını tamamladı. Anlaşma kapsamında THY’nin bütün kanallarından Enterprise’ın 3 markası Enterprise, Alamo ve National’ın araç kiralama hizmetleri veriliyor. THY ile olan ilişki sadece Türkiye’de değil globali de kapsıyor. İşbirliği kapsamında THY’nin uçtuğu her yerde, Enterprise ofislerinden araç kiralanabiliyor. THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı, “Enterprise’in yarışta gösterdikleri mücadeleden ve bu işi almalarından dolayı çok memnunuz. Geçtiğimiz yıl başladığımız ve küresel çapta ilerlediğimiz anlaşma Türk Hava Yolları’nın menfaati açısından da yolcularımıza sunacağımız hizmet kalitesi açısından da çok önemli bir işbirliği. Şu an bir yaz sezonu geçiriyoruz. İlk yarı muhteşem geçti. Rekorları gördünüz. Yapabileceğimiz ne varsa uçaklarımızı koşturuyoruz. Son olarak Bodrum-Londra direkt uçuşumuz da başladı” dedi.
14 Temmuz 2018 Cumartesi
Dünyanın en ucuz arabası Nano artık üretilmeyecek
Geçen yılın aynın ayında 237 adet satan Tata Nano, talebin sıfıra yaklaşması nedeniyle Tata Motors tarafından 2019 yılında satıştan kaldırıyor
Hindistan merkezli Tata Motors, dünyanın en ucuz arabası olarak bilinen ve ülke trafiğindeki motosiklet kaynaklı karmaşayı gidermek amacıyla piyasaya sürülen Nano aracının yıl sonundan itibaren üretimden kaldırılacağını açıkladı.
10 yıl önce çıkarılan Nano için talebin sert düşüş yaşadığı belirtiliyor. Tata'nın verilerine göre geçen yıl haziran ayında 275 adet üretilen Nano, bu yılın aynı ayında sadece 1 adet üretildi. İhracat ise 25 adetten 0'a düştü.
4 kapılı ve 600 - 650 kg arasında değişen ağırlığa sahip 2 silindirli 624 cc araç saatte 105 km hıza çıkabiliyordu. 2008 yılında ilk kez piyasaya sürüldüğünde ise 1500 dolardan satılıyordu.
Uzmanlar, halkın arabası da denilen Nano'dan otomotiv sektörünün büyük dersler çıkarması gerektiğini söylüyor. Tüketicilerin fiyat hassasiyeti doğrultusunda maliyetleri kısmanın son üründe güvenilirlik sorunları olması durumunda hiçbir fayda sağlamadığı öne çıkan başlıklar arasında.
GÜVENLİKTE SINIFTA KALDI, FİYATLAR ARTTI
Sade ve ucuz mühendislikte kilometre taşı olarak gösterilen Nano'nun güvenlik anlamında sınıfta kaldığı ve 2899 dolarlık maliyetine rağmen darbe testlerinde sorgulanabilir bir performans göstermesi nedeniyle talep sorunu yaşıyor.
Nano'yu elektrikliye dönüştürerek filo satışı üzerinden canlandırma düşüncesi de şu anda elektrikli teknolojinin yüksek maliyetli olması ve dünyanın en ucuz aracı iddiasına uymaması nedeniyle rağbet görmüyor.
Tata cephesi ise bir şirket sözcüsü tarafından yapılan açıklamada en ucuz araba meselesinin yanlış anlaşıldığını belirtip, Hindistan'da az sayıda modele odaklı yüksek hacimli bir endüstri olduğunu doğru bakış açısının olabildiğince düşük maliyete maksimum özellik ve donanıma sahip araç olması gerektiğini söyledi.
HİNDİSTAN OTOMOTİVİN EN PARLAK PAZARLARINDAN
Nomura Holding tarafından hazırlanan raporda yüksek hacmin henüz fiyat savaşına yol açmadığını ve bir süre daha muhtemelen açmayacağını, buna rağmen Hindistan pazarının karlılık açısından en parlak pazarlardan olduğu vurgulanıyor.
Nano başarısız olmasına rağmen Hindistan'da SUV da dahil olmak üzere binek araç satışları haziran ayında yüzde 38 arttı. İç piyasayı domine eden ticari araç satışlarındaki artış ise yüzde 42 oldu.
Ülkenin en büyük otomobil üreticisi Maruti Suzuki'nin üretim hacminde yüzde 40 yükselme gözlenirken, yeni bir segment olarak tanımlanan ve 475 kilogramdan daha hafif olan motosiklet motoruyla çalışan dört tekerlekli küçük taşıtlarda da yukarı yönlü bir ivme var.
Ülkedeki ikinci büyük üretici olan Take Hyundai ise düşük fiyat endeksli çalışan kimi markaların aksine yükselen girdi maliyetlerini yıllar sonra fiyatlara yansıtarak kendisini üst segment bir üretici olarak yeniden konumlandırmayı seçti.
Türkiye'de ilk klasik oto ekspertizi
TÜV SÜD D-Expert, Türkiye’deki ilk klasik araç ekspertizini Klasik OtomobilFestivali’nde izleyiciler önünde gerçekleştirdi.
TÜV SÜD ve Doğuş Holding ortaklığıyla 2013 yılında kurulan TÜV SÜD D-Expert; bağımsız, tarafsız ve profesyonel ikinci el araç ekspertiz hizmetini tüketicilerle buluşturmaya devam ediyor. TÜV SÜD D-Expert, 29 Haziran-1 Temmuz 2018 tarihleri arasında Beylikdüzü Tüyap’ta düzenlenen Klasik Otomobil Festivali’ne destek verdi ve izleyiciler önünde klasik bir aracın ekspertizini gerçekleştirdi.
TÜV SÜD Auto Plus GmbH eksperi Mehmet Nur tarafından izleyiciler önünde gerçekleştirilen ekspertizde Mercedes 190SL 1958 model bir araç incelenerek, teknik detaylar hakkında bilgi verildi. Klasik araç ekspertizi katılımcılar tarafından büyük ilgiyle izlendi. Kurulduğu günden bu yana Türkiye’de kurumsal firmalara ve son tüketiciye uluslararası tecrübesi ile bağımsız ve profesyonel ikinci el araç ekspertiz hizmeti sunan TÜV SÜD D-Expert, dünyanın önde gelen teknik hizmet sağlayıcısı TÜV SÜD güvencesiyle, ileri teknolojiler kullanarak müşterilerine profesyonel hizmet sağlıyor ve TÜV SÜD D-Expert İkinci El Araç Ekspertiz Raporu sunuyor. Araç durumu ile ilgili kesin ve ayrıntılı bilgilendirme sunan bu rapor ve objektif ekspertiz hizmeti sayesinde alıcı ve satıcı arasındaki güveni sağlıyor, ilişkiye değer katıyor.
TÜV SÜD ve Doğuş Holding ortaklığıyla 2013 yılında kurulan TÜV SÜD D-Expert; bağımsız, tarafsız ve profesyonel ikinci el araç ekspertiz hizmetini tüketicilerle buluşturmaya devam ediyor. TÜV SÜD D-Expert, 29 Haziran-1 Temmuz 2018 tarihleri arasında Beylikdüzü Tüyap’ta düzenlenen Klasik Otomobil Festivali’ne destek verdi ve izleyiciler önünde klasik bir aracın ekspertizini gerçekleştirdi.
TÜV SÜD Auto Plus GmbH eksperi Mehmet Nur tarafından izleyiciler önünde gerçekleştirilen ekspertizde Mercedes 190SL 1958 model bir araç incelenerek, teknik detaylar hakkında bilgi verildi. Klasik araç ekspertizi katılımcılar tarafından büyük ilgiyle izlendi. Kurulduğu günden bu yana Türkiye’de kurumsal firmalara ve son tüketiciye uluslararası tecrübesi ile bağımsız ve profesyonel ikinci el araç ekspertiz hizmeti sunan TÜV SÜD D-Expert, dünyanın önde gelen teknik hizmet sağlayıcısı TÜV SÜD güvencesiyle, ileri teknolojiler kullanarak müşterilerine profesyonel hizmet sağlıyor ve TÜV SÜD D-Expert İkinci El Araç Ekspertiz Raporu sunuyor. Araç durumu ile ilgili kesin ve ayrıntılı bilgilendirme sunan bu rapor ve objektif ekspertiz hizmeti sayesinde alıcı ve satıcı arasındaki güveni sağlıyor, ilişkiye değer katıyor.
12 Temmuz 2018 Perşembe
Dizel yasaklarına bir şehir daha katıldı
Mercedes ve Porsche gibi markalar başta olmak üzere otomotiv endüstrisinin kalbinin attığı Stuttgart şehri Euro 4 ve altındaki standarda sahip dizel arabaların trafiğe çıkışını yasaklama kararı aldı
Otomotiv devi Mercedes ve Volkswagengrubunun üyesi Porsche'un merkezinin de bulunduğu Stuttugart şehrinde gelecek yıldan itibaren Euro 4 ve altındaki standarda sahip dizel araçlar trafiğe çıkamayacak.
Baden-Wuerttemberg yönetimi Ocak 2019 tarihinden itibaren yürürlüğe girecek kararın gerekçesini artan hava kirliliğine önlem almak. Almanya'da dizel yasağını ilk başlatan şehir Hamburg olmuştu.
Eyalet meclisindeki Yeşiller Partisi grubu lider Andreas Schwarz ise Euro 5 standardındaki dizel araçlarını daha detaylı bir temiz hava önlem pakedi adına özellikle yasaklamadıklarını belirtti ve toplu taşıma ağlarının yaygınlaştırılması ve elektrikli araçların teşvik edilmesi gibi önlemlerin etkilerini izleyeceklerini söyledi.
PEK ÇOK ŞEHİR DİZEL YASAĞINI GÖRÜŞÜYOR
Yapılan ölçümlere göre başta Hamburg, Münih ve Stuttgart olmak üzere Almanya'da pek çok kent merkezi toksik ve solunum yolları hastalıklarına neden olan nitrojen oksit partikülleri (NOx) seviyesi açısından AB sınırlarının üzerinde.
Baden-Wuerttemberg yönetimi gelecek yıl ortasına kadar hava kalitesinde ilerleme göremediği takdirde Euro 5 araçları da 2020 ocak itibarıyla yasaklayacak.
Almanya'nın yanı sıra Fransa'nın başkenti Paris, Madrid, Atina, Kopenhag, Meksika şehri gibi pek çok yerde gelecek yıldan itibaren yeni dizel araç girişinin yasaklanmasına dair çalışmalar yürütülüyor.
10 Temmuz 2018 Salı
İngiltere'de eer eve araç şarj istasyonu zorunluluğu teklifi
İngiltere, yeni yapılacak evlere ve işletmelere şarj istasyonu ekleme zorunluluğu getirmeyi teklif ediyor
İngiltere hükümeti, benzinli otomobil satışını 2040’a kadar bitirmek istiyor. Elektrikli araçlar bu planı harekete geçirmek için kilit bir rol üstleniyor ancak bu araçları kullanmak için gerekli şarj istasyonları maalesef çok az ve aralarında çok fazla mesafe var. Bunun için ise İngiltere'nin yeni bir teklifi var.
İngiltere, yeni yapılacak evlere ve işletmelere şarj noktası ekleme zorunluluğu getirmeyi teklif ediyor. Bu konuda elini taşın altına sokacak olan şirketlere de 400 milyon sterlin fon ayrılacağı açıklandı.
Dünyanın önemli bir şarj altyapısına ihtiyacı olduğu bir gerçek. Ulaştırma Bakanı Chris Grayling “Hedefimiz dünyada sıfır salınımlı araçlara sunulmuş en kapsamlı destek paketlerinden birine sahip olmak” sözleri ile bu konunun hafife alınmayacağını belirtti.
Getirilecek olan Otomatik ve Elektrikli Araçlar Yasası ayrıca otoyollardaki dinlenme istasyonlarına ve büyük benzin istasyonlarına şarj noktası bulundurmayı zorunlu kılıyor. Bu yasa tasarısı kabul edilirse, İngiltere önemki bir değişim süreci içerisine gierecek.
Lityum-iyon bataryaların kapasitesi son 5 yılda ciddi bir artış gösterdi. Şarj süreleri ve kapasitelerin 2040’a kadar benzinli araçların seviyesine kolayca erişebileceği düşünülüyor. Ek olarak Grayling “Ödül sadece temiz ve sağlıklı bir çevre değil aynı zamanda Birleşik Krallık ekonomisini, 2050’de 7,6 trilyon Sterlin olması beklenen bir pazardan ciddi bir pay alabilecek duruma getirmiş olacağız.” dedi.
9 Temmuz 2018 Pazartesi
Dizel Türkiye’de de kan kaybediyor
Avrupa’daki gibi hızlı olmasa da Türkiye’de dizelin payı geriliyor. Son üç yıldaki düşüş yaklaşık iki puan oldu. 2015’te yüzde 61.7 olan dizelin payı 2018’de 60.5’e indi.
Emısyon skandalı sonrası Avrupa'da dizel otomobil satışları hızla düşmeye başladı. Yaklaşık yüzde 50 olan dizelin payı, yüzde 36'lara geriledi. Avrupa'da dizelin payının en yüksek olduğu ülkelerden biri olan Türkiye'de de dizel satışları düşmeye başladı. Avrupa'daki gibi hızlı olmasa da son üç yıldaki düşüş yaklaşık iki puan oldu. 2015'te 61.7 olan dizelin payı, 2016'da 61.5'e 2017'de ise 61.0'e geriledi. Dizel otomobil satışlarındaki düşüş 2018'de de sürüyor. Otomotiv Distribütörleri Derneği verilerine göre, 2018 Haziran sonu itibariyle dizel otomobil satışları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 11.25 azaldı. Bu dönemde 167 bin 31 adet dizel otomobil satıldı. Dizelin payı yüzde 60.5'e indi. Yıl içinde bazı aylarda dizelin payını yüzde 56.8'i bile gördü. 2017 Haziran sonunda dizel otomobil satışları 188 bin 200 adet olarak gerçekleşmişti. En yüksek düşüş B segmenti dizel otomobillerde yaşandı. B segmentindeki dizel otomobil satışları yüzde 22.5 gibi yüksek oranda geriledi.
ELEKTRİKLİ AZ SATIYOR
Avrupa'da dizelin payını, elektrikli ve hibrit otomobiller alıyor. Her geçen gün elektrikli ve hibrit otomobillerin satışı artıyor. Türkiye'de ise elektrikli ve hibrit otomobillere talep beklentilerin çok altında seyrediyor. 2018 Haziran sonunda Türkiye'de 98 adet elektrikli ve 2 bin 113 adet hibrit otomobil satışı gerçekleşti.
Emısyon skandalı sonrası Avrupa'da dizel otomobil satışları hızla düşmeye başladı. Yaklaşık yüzde 50 olan dizelin payı, yüzde 36'lara geriledi. Avrupa'da dizelin payının en yüksek olduğu ülkelerden biri olan Türkiye'de de dizel satışları düşmeye başladı. Avrupa'daki gibi hızlı olmasa da son üç yıldaki düşüş yaklaşık iki puan oldu. 2015'te 61.7 olan dizelin payı, 2016'da 61.5'e 2017'de ise 61.0'e geriledi. Dizel otomobil satışlarındaki düşüş 2018'de de sürüyor. Otomotiv Distribütörleri Derneği verilerine göre, 2018 Haziran sonu itibariyle dizel otomobil satışları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 11.25 azaldı. Bu dönemde 167 bin 31 adet dizel otomobil satıldı. Dizelin payı yüzde 60.5'e indi. Yıl içinde bazı aylarda dizelin payını yüzde 56.8'i bile gördü. 2017 Haziran sonunda dizel otomobil satışları 188 bin 200 adet olarak gerçekleşmişti. En yüksek düşüş B segmenti dizel otomobillerde yaşandı. B segmentindeki dizel otomobil satışları yüzde 22.5 gibi yüksek oranda geriledi.
ELEKTRİKLİ AZ SATIYOR
Avrupa'da dizelin payını, elektrikli ve hibrit otomobiller alıyor. Her geçen gün elektrikli ve hibrit otomobillerin satışı artıyor. Türkiye'de ise elektrikli ve hibrit otomobillere talep beklentilerin çok altında seyrediyor. 2018 Haziran sonunda Türkiye'de 98 adet elektrikli ve 2 bin 113 adet hibrit otomobil satışı gerçekleşti.
1 Temmuz 2018 Pazar
Otokar’dan ticari araç sahiplerine özel uygulama
Koç Topluluğu şirketlerinden olan Otokar, ticari araç sahipleri için geliştirdiği mobil uygulamayı kullanıma sundu. Markaların her geçen gün artan dijital yatırımları arasında kullanışlılığı ve sunduğu servisle dikkat çeken uygulamaya B2B alanında oldukça önemli.
Şirketin Android ve iOS işletim sistemine sahip telefonlar için geliştirdiği uygulama ticari araç sahiplerinin hayatını kolaylaştırıyor.
Öncelikle uygulamayı mobil cihazınıza indiriyor ve sisteme kayıt oluyorsunuz. Kayıt sırasında, aracınızın şasi numarasını girmek zorunda olduğunuzu da hatırlatalım; ancak o şekilde sistemden tam anlamıyla yararlanabiliyorsunuz. Üyeliği tamamladığınızda e-posta adresinize bir onaylama linki geliyor, linke tıkladığınızda da sisteme başarıyla giriş yapmış oluyorsunuz.
Uygulamanın ana sayfasında birçok kategori yer alıyor. “Bayi&Servis” kategorisinde size en yakın bayileri ve servisleri bulabildiğiniz gibi “Yakıt” kategorisinde ise size en yakın benzin istasyonlarına ulaşabiliyorsunuz. “Ürünler” kısmından ihtiyacınız olan ürünleri bulabiliyorsunuz. “Acil Numaralar” kısmında ise ihtiyacınız olan tüm numaralar mevcut bulunuyor. Kısacası her kategori, sadece adıyla bile yaptığı işi tam anlamıyla özetliyor.
Kullanıcılar Otokar’ın uygulamasıyla artık araç garanti başlangıç bitiş tarihlerini, periyodik bakımlarını, yer ve zamanlamaları takip edip; bulunduğu bölgeye en yakın bayi ve servisleri görüntüleyip yol tarifi alabilecekler. Ayrıca aracın ömrünü ve verimliliğini uzatan düzenli bakım paketleri içeriklerini uygulamadan görüntüleyebilecekler. Otokar Destek Hattı ve Otokar WhatsApp Hattı’na da erişim imkanı sunan uygulamada yer alan “Gösterge Paneli” bölümünü kullanan araç sahipleri, kullandığı araca özel simgeleri detaylıca ne işe yaradığını öğrenebiliyorlar.
Ticari araç sahipleri, Otokar uygulaması üzerinden araçlarına özel olarak hazırlanan video içeriklere de “Eğitim” bölümünden ulaşabilecekler ve araç tanıtımlarının yer aldığı video içeriklerinin yanı sıra araç sahipleri teknik konularda da uygulamayı kullanabilecekler.
Otokar’ın mobil uygulamasını iOS cihazlarınız için App Store‘dan, Android cihazlarınız için Google Play Store‘dan indirebilirsiniz.
https://itunes.apple.com/tr/app/id1316927384
https://play.google.com/store/apps/details?id=tr.com.otokar.customerappOtokar
Şirketin Android ve iOS işletim sistemine sahip telefonlar için geliştirdiği uygulama ticari araç sahiplerinin hayatını kolaylaştırıyor.
Öncelikle uygulamayı mobil cihazınıza indiriyor ve sisteme kayıt oluyorsunuz. Kayıt sırasında, aracınızın şasi numarasını girmek zorunda olduğunuzu da hatırlatalım; ancak o şekilde sistemden tam anlamıyla yararlanabiliyorsunuz. Üyeliği tamamladığınızda e-posta adresinize bir onaylama linki geliyor, linke tıkladığınızda da sisteme başarıyla giriş yapmış oluyorsunuz.
Uygulamanın ana sayfasında birçok kategori yer alıyor. “Bayi&Servis” kategorisinde size en yakın bayileri ve servisleri bulabildiğiniz gibi “Yakıt” kategorisinde ise size en yakın benzin istasyonlarına ulaşabiliyorsunuz. “Ürünler” kısmından ihtiyacınız olan ürünleri bulabiliyorsunuz. “Acil Numaralar” kısmında ise ihtiyacınız olan tüm numaralar mevcut bulunuyor. Kısacası her kategori, sadece adıyla bile yaptığı işi tam anlamıyla özetliyor.
Kullanıcılar Otokar’ın uygulamasıyla artık araç garanti başlangıç bitiş tarihlerini, periyodik bakımlarını, yer ve zamanlamaları takip edip; bulunduğu bölgeye en yakın bayi ve servisleri görüntüleyip yol tarifi alabilecekler. Ayrıca aracın ömrünü ve verimliliğini uzatan düzenli bakım paketleri içeriklerini uygulamadan görüntüleyebilecekler. Otokar Destek Hattı ve Otokar WhatsApp Hattı’na da erişim imkanı sunan uygulamada yer alan “Gösterge Paneli” bölümünü kullanan araç sahipleri, kullandığı araca özel simgeleri detaylıca ne işe yaradığını öğrenebiliyorlar.
Ticari araç sahipleri, Otokar uygulaması üzerinden araçlarına özel olarak hazırlanan video içeriklere de “Eğitim” bölümünden ulaşabilecekler ve araç tanıtımlarının yer aldığı video içeriklerinin yanı sıra araç sahipleri teknik konularda da uygulamayı kullanabilecekler.
Otokar’ın mobil uygulamasını iOS cihazlarınız için App Store‘dan, Android cihazlarınız için Google Play Store‘dan indirebilirsiniz.
https://itunes.apple.com/tr/app/id1316927384
https://play.google.com/store/apps/details?id=tr.com.otokar.customerappOtokar
Türkiye'nin Otomobili'nde şirket kuruldu
Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu Sanayi ve Ticaret'in kuruluş ve tescil işlemleri tamamlandı.
Vestel tarafından Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu Sanayi ve Ticaret'in kuruluş ve tescil işlemlerinin tamamlandığı duyuruldu.
Şirketten konu ile ilgili KAP'a yapılan açıklamada şu bilgiler paylaşıldı:,
"2 Haziran 2018 tarihli açıklamamıza ilişkin olarak, Türkiye'nin Otomobili Projesi'nde temel olarak elektrikli binek otomobil üretmek ve bunu destekleyici faaliyetleri yürütmek amacıyla kurulmasına karar verilen ve Şirketimizin %19 oranında pay ile kurucu ortak olarak iştirak ettiği Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu Sanayi ve Ticaret AŞ'nin kuruluş ve tescil işlemleri tamamlanmıştır."
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)