24 Mart 2021 Çarşamba

2011'de 47 adetti, bugün 44 bini geçti

 Trafiğe kayıtlı elektrikli ve hibrit otomobil sayısı 2011'de yalnızca 47'ydi, bu yıl şubat sonu itibarıyla 44 bini geçti.


Fosil yakıtların çevreye verdiği zararları minimize etmek amacıyla sanayiden hizmet sektörüne kadar birçok alanda "yeşil dönüşüm" hızlanıyor. Bu gelişmeler, dünyanın önde gelen otomotiv şirketlerinin bu alandaki yatırımlarını hızlandırmasına neden oldu.


Dünyadaki bu dönüşüm, Türkiye'deki yatırımlara ve otomobil tercihlerine de yansıdı. "Türkiye'nin Otomobili Projesi"ne ek olarak, son dönemde özel sektör de elektrikli araç üretimine yönelik yatırımlara başladı.


2011'de yalnızca 47 adet vardı


Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre, karbon salımının diğer yakıt türlerine göre daha az olduğu elektrikli ve hibrit araçların sayısı son 10 yılda gittikçe arttı.


2011'de yalnızca 47 olan trafiğe kayıtlı elektrikli ve hibrit otomobil sayısı, 2016'da ilk defa 1000'i geçerken, 2019'da 15 bin civarına yükseldi.


22 Mart 2021 Pazartesi

TOGG Üst Yöneticisi Karakaş: Tedarikçilerimizin yüzde 75'i Türkiye'den

 Türkiye Otomobili Girişim Grubu (TOGG) Üst Yöneticisi (CEO) Gürcan Karakaş, orta ve uzun vadede, otomobilin etrafına örülecek bir mobilite ekosisteminin çekirdeğini oluşturabilmeyi hedeflediklerini bildirdi.


Karakaş, Kocaeli Sanayi Odasının video konferans yöntemiyle gerçekleştirilen mart ayı meclis toplantısında, yerli otomobil çalışmalarında gelinen aşamaya ilişkin bilgiler verdi:


Kocaeli'nin otomotiv sanayisindeki yerini bildiğini, kurulacak yeni bir şirketin cazibe merkezlerine yakın olması gerektiğini belirten Karakaş, teknoloji geliştirme altyapısı dolayısıyla Bilişim Vadisi'nde coğrafi yerlerini seçtiklerini kaydetti.


Karakaş, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) döneminde hedefleri ve proje planları doğrultusunda ilerlediklerini dile getirerek, "Ufak tefek aksaklıklar yok mu? Var ama projemizi etkileyecek boyutta değil. Ekibimizle bu ufak tefek sıkıntıların üstesinden gelebiliyoruz. Dünyada otomotive yönelik oyunun kuralları değişiyor. Bunun altında yatan temel neden, müşterilerin beklentilerinin değişiyor olması. Bunun sebebi de otomobilin akıllı bir cihaza dönüşüyor olması. Otomobilin akıllı bir cihaza dönüşüyor olmasıyla yeni bir yaşam alanı ortaya çıkıyor olması. Evimizde, ofisimizde neler yapabiliyoruz? Onların aynısını yeni bir yaşam alanına dönüşen otomobilde de yapabiliyor olacağız." diye konuştu.


"Fikri sınai mülkiyeti Türkiye'ye ait küresel bir marka ortaya çıkarmak istiyoruz"

Dünya otomotiv sanayisindeki değişimlere değinen Karakaş, "yeni dünya"da büyük olanın değil, daha çevik, yaratıcı ve iş birliğine açık olanların önem kazanacağını vurguladı.


Karakaş, işin içine giren yeni teknolojileri bir şirketin yönetebilmesinin mümkün olmadığına, bunların hepsini kullanıcının odağında organize edebilen şirketlerin başarılı olabileceğine dikkati çekti.


Türkiye'nin doğru zamanda ve doğru yerde yola çıktığının altını çizen Karakaş, şöyle devam etti:


"Projemize başladığımızda 15 senelik bir dönemi planlayarak yola çıktık. Bu çok klasik bir şekilde önce tanımla, oluştur, büyüt ama önemli olan da sürdürülebilirliğin ispatı olarak ihracat. Biz bunu önemsiyoruz. 20'ye yakın şirketle yaptığımız kıyaslamalarla da kendimize bir kullanıcı değer yaratma süreci oluşturduk. 15 senelik planın 2 temel taşı var; birincisi fikri sınai mülkiyeti Türkiye'ye ait küresel bir marka ortaya çıkarmak. Teknolojiyi geliştirebilmeniz için olayın bütününe sahip olmanız lazım. Ondan sonra da detaylarına inerek o teknolojiyi geliştirebiliriz. Doğuştan elektrikli olmasını önemsiyoruz. Baştan itibaren tasarlarken akıllı cihazımızın küresel rekabetçi olabilmesini önemsiyoruz. Bizim Çin gibi çok büyük bir pazarımız yok. Dolayısıyla biz başından itibaren yurt dışında rekabeti önemsiyoruz. Otomobil yeterli değil, sadece otomobil yapsaydık eriyen karlılıklarla ciddi sıkıntıya düşerdik. O nedenle hedefimiz; orta ve uzun vadede otomobilin etrafına örülecek olan bir mobilite ekosisteminin çekirdeğini oluşturabilmek."


"Tedarikçilerimizin yüzde 26'sı Kocaeli bölgesinde faaliyet gösteren şirketler"

Türkiye'de önemli bir katma değeri olan işlemden bahsettiklerini dile getiren Karakaş, "Geçen sene sonu itibarıyla tedarikçilerimizin seçimini tamamladık. Bu tedarikçilerimizin yüzde 75'i Türkiye'den. Henüz teknolojisi yoksa veya çok stratejik önemi olmayıp da dünyanın herhangi bir noktasında milyonlarca adet üretilip ticari rekabetçiliği ortada değilse onları belirli bir noktada yurt dışından tedarik ediyoruz. Tedarikçilerimizin yüzde 26'sı Kocaeli bölgesinde faaliyet gösteren şirketler." bilgisini verdi.


Karakaş, üretilecek "Türkiye'nin Otomobili" modellerinden bahsederek, sözlerini şöyle sürdürdü:


"Bataryamızı aracımızla beraber Türkiye'de üretiyoruz. Batarya paketinden burada kastettiğimiz; her bir şeyi gelecek, biz etrafına kasasını çakacağız diye bir ifadeden bahsetmiyoruz. Yaptığımız şey; derinlemesine, inceleyerek, araştırarak uzun vadede ülkemize bunu nasıl yerleştirebiliriz düşüncesiyle yapıyoruz. Yola çıktığımız andan itibaren modülü de burada yapacağız. Hücreleri alıp modülü yapacağız, modülden batarya paketine geçeceğiz ve üzerindeki batarya yönetim sistemi dahil yapılacak. Yaptığımız anlaşma da önümüzdeki dönemde ortak girişime dönüşecek, ortak girişime dönüştüğü andan itibaren ana maddelerinden biri ülkemizin hücre teknolojisine de ulaşabilmesi. Yani kurulacak ortak girişim şirketi belirli kapasiteden sonra beraber geliştireceği kimyaların da fikri mülkiyetine sahip olacak boyutta olacak."


"Tersine beyin göçü anlamında ciddi bir katkımız var"

"Türkiye'nin Otomobili"nin üretimi için Bursa Gemlik'te tahsis edilen arazide geçen yıl 18 Temmuz'da inşaata başlama töreni yapıldığını hatırlatan Karakaş, burada önce zemin güçlendirme konusuna odaklandıklarını anlattı.


Karakaş, 6 uzmanın yönlendirmesiyle önce zemini güçlendirme teknolojisini seçtiklerini aktararak, "Büyük bir yatırım yapıyoruz. Bunun her türlü güvenlik standartlarında yapılması lazım. Şu an şantiyemizde inşaatla uğraşan 450 çalışanımız var. Yapı merkezinin de açıklanmasıyla üst yapıya da başladık ve 1500 çalışana ulaşacak." dedi.


Her şeyin temelinde insan olduğuna işaret eden Karakaş, iş birliği modeli ve organizasyon yapısının önemli olduğunu vurguladı.


Karakaş, insanın alanında uzman olması gerektiğinin önemine değinerek, "Toplam çalışanımız 400 civarında, sene sonunda 800'ü aşacak. Burada önemsediğimiz konu; kadın çalışan oranı. Şu an yüzde 24'lerdeyiz. Memnun muyuz? Hiç değiliz. Bunu artırmak için uğraşıyoruz. 270 mühendisimiz ciddi küresel yurt dışı tecrübelerle donatılmış, çalışanlarımızın yüzde 41'i master ve doktoraya sahip. Çalışanlarımızdan 22'sinin son iş yeri yurt dışındaydı. Tersine beyin göçü anlamında ciddi bir katkımız var. Bunun basit sebebi var. Özellikle dünyada yeni trendler çerçevesinde çalışabileceğiniz bizim gibi 15 proje yok, 10 da yok. O nedenle hayalinizi gerçekleştirebileceğiniz, bilgilerinizi kullanabileceğiniz bir platform var. O nedenle de bizim ciddi bir şekilde katkımız olduğunu görüyoruz." değerlendirmesinde bulundu.


n11’den sonra, letgo da 2. el otomotiv pazarına giriş yaptı

 n11'in garaj11 hamlesi ile ikinci el otomobil pazarına giriş yapmasının ardından bir hamle de letgo'dan geliyor. Ayrıca mevcut şirketler de yeni hizmetlerini devreye alıyor.

Türkiye’de büyüyen ikinci el otomotiv pazarında rekabet kızışıyor. n11’in garaj 11 hamlesinden sonra letgo da 'letgo+oto' hizmeti ile pazardaki yerini almaya hazırlanıyor. Diğer yandan mevcut şirketler de bu alanda yeni hizmetleri devreye alıyor. Otomerkezi, 15 ilde hizmet verecek ve 15 dakikada nakit ödeme yapmayı hedefleyen ‘hemensatmerkezi.com’u önümüzdeki günlerde faaliyete geçirmeye hazırlanıyor.

Online satış kanallarına yönelik yatırım atağının birkaç önemli nedeni bulunuyor. Yıllık 8 milyon adetlik satış rakamlarına hızla yaklaşan Türkiye ikinci el otomotiv pazarı, markaların bu alana yatırım iştahını artırıyor. Tüketicinin fiziksel olarak dokunma isteğinden dolayı ağırlıklı olarak galeriler ve haftasonu kurulan pazarlarda satılan ikinci el araçlar, pandemiyle birlikte online platformlarda da eskiye göre daha fazla ilgi görüyor. Diğer yandan büyüyen pazarda dolandırıcılık olayları da artınca, tüketicinin güvenli alım satım için kurumsal şirketlere ihtiyacı büyüdü. Türkiye’nin dijital alışveriş platformlarından n11.com da geçtiğimiz aylarda “Güvenle al, güvenle sat” sloganıyla pazara girerek garaj11’i kurmuştu. Garaj11 dakikalar içinde ve güvenli bir şekilde otomobil alım-satım işlemlerini gerçekleştirmeyi hedefliyor. Tüketiciler, beğendikleri aracın detaylı ekspertiz raporunu, tramer kayıt bilgisini tek tıkla görüntüleyebiliyor. Ödeme Koruma Sistemi uygulaması ile de olası sorunların önüne geçilmesi ve aracın ödeme tutarının, noterde satış devir işlemi yapılana dek n11 tarafından güvence altına alınıyor. Otomobilin devir-teslim işlemleri, aracı alan kişi adına garaj11 tarafından gerçekleştiriliyor. İlave komisyon da alınmıyor.

letgo, projesini yarın tanıtacak
Son olarak Türkiye'nin en büyük ikinci el platformlarından letgo da kolay ve güvenilir araç alım-satımına olanak sağlayan yeni bir iş modeli sunma hedefiyle pazara giriş yapıyor. Letgo Genel Müdürü Onur Kavak, projenin detaylarını yarın gerçekleşecek dijital lansmanla paylaşacak. Ancak sektör uzmanlarına göre, bu markaların işi zor olacak. Çünkü pazarı domine eden platformlarla rekabet kolay olmayacak ayrıca, birçok tüketici henüz tam olarak online alım-satıma hazır değil. EBS Danışmanlık Genel Müdürü Erol Şahin, “İşleri çok zor. Şubeleşmeden parekende araç satmak için henüz erken” diyor. Analiz şirketi Cardata CEO’su Hüsamettin Yalçın ise, “E-ticaret ve ilan sitelerinin 2. el alım satım işine girmelerinin altında yatan en büyük sebep, sahip oldukları ziyaretçi trafiğinden yararlanarak tüketiciden ucuz yolla aldıkları aracı daha yüksek fiyata satmak yatıyor. İlan sitelerinin 2.elde bu alım satım işine girmesi doğru bir yol olsaydı, zaten bu işe Türkiye’nin en yüksek trafiğine sahip olan Sahibinden. com yıllar önce girerdi. Tüketici açısından herhangi bir mağduriyet ve sıkıntı yaşanmaması çin denetim yapılmalı" dedi.

Eşarj istasyon sayısı 500'e çıkarılacak

 Çoğunluk hissesine sahip oldukları Eşarj ile halka açık istasyon sayısını 500'e çıkaracaklarını belirten Sabancı Holding Enerji Grup Başkanı Kıvanç Zaimler, kullanıcılara bu istasyonlardaki enerjinin yüzde 100 yenilenebilir kaynaklardan üretildiğine yönelik garanti vermeyi hedeflediklerini bildirdi.

Ekonomi reform paketine ilişkin değerlendirmelerde bulunan Sabancı Holding Enerji Grup Başkanı Kıvanç Zaimler, pakette makro ve ulusal politikaları içeren başlıkların bulunduğunu, bu başlıkların doğrudan veya dolaylı bir şekilde enerji sektörünü ilgilendirdiğini kaydetti.

Binaların verimliliği, depolama tesisleri, doğal gaz piyasasında yapılandırma ve serbestleşme, petrol ve gaz aramaları, yatırım ortamını iyileştirme ve güçlü sermaye yapıları oluşturarak yeşil finansmana erişim gibi başlıkların yer aldığı ekonomi reform paketinde yeşil eylem planına yönelik kararlar bulunduğunu aktaran Zaimler, bu kapsamda elektrikli araçların şarj altyapısının oluşturulmasının da bu başlıklardan biri olduğunu dile getirdi.

Zaimler, elektrikli araç şarj altyapısının ilk etapta ağırlıklı olarak büyükşehirlerde toplu taşımayla başlayacağını ve filo tarzı sistemlerle yayılacağını ifade etti. Enerjisa'nın şarj istasyonu alanında 2018'de çoğunluk hisselerini satın aldığı Eşarj ile yatırımlarını gerçekleştirdiğini söyleyen Zaimler, "Geçtiğimiz 3 senede istasyon sayısını ciddi şekilde artırdık. Bugün, kamusal alanlarda halka açık istasyon sayısında 400'e ulaştık. Bu yıl sonu itibarıyla 500'e ulaşmayı hedefliyoruz ve hatta daha fazla olabilir. Şu an 2 bin bireysel noktada uygulanan şarj istasyonumuz var." bilgisini paylaştı.

"Şebeke altyapısında yatırım gerekiyor"
Zaimler, dünyadaki eğilimlere bakıldığında 2030'da satılan araçların yüzde 50'sinin elektrikli olacağının öngörüldüğünü anımsattı. Elektrikli araçların satılmasının yanı sıra altyapısının da hazırlanması gerektiğine dikkati çeken Zaimler, şöyle konuştu: "Burada önemli olan konu şarj istasyonlarındaki enerjinin yeşil enerji olması. Yeşil enerjinin büyümesi, bu işi elektrikli araçlar ve şarj istasyonlarıyla eşleştirmemize de bir anlam katacak. Biz, Eşarj ile elektrikli araç şarj istasyonlarında yüzde 100 yeşil enerji garantisi vermek istiyoruz ve bu alandaki oyun kuruculardanız. 2030'da 2,5 milyon ton karbon emisyonunu azaltmış olmayı hedefliyoruz."

Zaimler, elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla bir şarj istasyonu ağı oluşacağını belirterek, "Burada bize hem elektrikli şarj istasyonu ağını kuran bir şirket olarak hem de dağıtım şebekesi işleten şirket olarak sorumluluk düşüyor. Bu noktada da şarj istasyonlarının şebekeye olan etkilerini ortadan kaldıracak altyapı yatırımları yapmamız gerekiyor. Dolayısıyla, birçok farklı disiplinin koordinasyonunu gerektiren bir konu. 2021-2025 döneminde şu an için öngörülen tarife paketinin içinde bu konuda bir bütçe yok ama bununla ilgili çalışmalar sürüyor. Bu çalışmalar bittikten sonra tüm elektrikli araçlar ve şarj istasyonları tanımlandığında, elektrik dağıtım şirketlerine orada bir rol ve sorumluluk düşecektir." değerlendirmesinde bulundu.

17 Mart 2021 Çarşamba

KODECO Belgeseli

 TRT'de yayınlanan "Hayal Kurucular" belgeselinin konuğu KODECO oldu. Programdan kısa bir kesit ve tam kadro gecesini gündüzüne katan ekibimiz...   Ürün fikri aşamasından prototiplendirmeye, iş planından kullanıcısıyla buluşturmaya, çevre dostu araçların hikayesi...   Şimdi sırada ortak akıl ve işbirliğinin gücüyle global başarılara koşmak diyebilir miyiz? Bütün emek ve gayretimiz bunu beraber başarmak için. 



https://www.kodeco.tech/post/trt-den-kodeco-belgeseli


16 Mart 2021 Salı

Ali Koç, rekor otomotiv yatırımını açıkladı

 Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ali Koç, "2 milyar euroluk Türk otomotiv sektörünün bugüne kadarki en büyük yatırımını gerçekleştireceğiz" dedi.

Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde Ford Otosan Gelecek Vizyon Toplantısı'nda, Ali Koç, "2 milyar avroluk Türk otomotiv sektörünün bugüne kadarki en büyük yatırımını gerçekleştireceğiz" dedi.


Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ali Koç ''Ford Otosan Gelecek Vizyon Toplantısı''nda açıklamalarda bulundu.


Koç ayrıca, "Yeni yatırımımızla Kocaeli fabrikamız, Türkiye’nin batarya dahil ilk ve tek elektrikli araç entegre üretim tesisi haline gelecek" ifadelerini kullanırken "10 yıl sürecek bu yatırımı ileriye dönük stratejik bir hamle olarak görüyoruz. Tarihimizin en büyük otomotiv yatırımını yapıyor olmak Topluluğumuzun ve ortağımız Ford Motor Company'nin ülkemize inancının en büyük ispatı" şeklinde konuştu.

Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Koç ve Ford Avrupa Başkanı Stuart Rowley'i kabul etti.



--

Dev yatırımın ayrıntıları


‘‘Yeni Nesil Transit Custom’ ailesinin dizel ve şarj edilebilir, hibrit elektrikli PHEV versiyonları ile tam elektrikli versiyonu 2023 yılı ortası itibarıyla seri üretime geçecek.
Yatırım tamamlandığında Türkiye’nin elektrikli ticari araç üretimindeki öneminin artması, aynı zamanda Ford’un elektrikli ticari araç üretim üssüne dönüşmesi hedefleniyor.

Bu arada Ford ve Volkswagen’in stratejik ortaklığı kapsamında da yeni nesil Volkswagen 1 tonluk ticari araç modeli Ford Otosan tarafından Türkiye’de üretilecek.

Ford Otosan’ın elektrikli ve bağlantılı yeni nesil ticari araç projelerini hayata geçireceği, önümüzdeki 10 yılı kapsayan yatırımın vizyonu Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum, Hazine ve Maliye Bakanı Lütfi Elvan, Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Y. Koç, Ford Avrupa Başkanı Stuart Rowley, Koç Holding CEO’su Levent Çakıroğlu, Koç Holding Otomotiv Grubu Başkanı Cenk Çimen, Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün ve Ford Otosan Genel Müdür Baş Yardımcısı Dave Johnston katılımları ile gerçekleştirilen toplantıda açıklandı.

Erdoğan: Türkiye'yi dünyanın önemli batarya üretim merkezlerinden biri yapmakta kararlıyız

Törende konuşan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, "Geleceğin otomotiv sanayisinde elektrikli ve bağlantılı ticari araçların en büyük üretim merkezi Türkiye olacaktır." dedi.

Erdoğan sözlerini şu şekilde sürdürdü: 

"Yatırımın, Türk mühendislerine elektrikli araçlar ve batarya konusunda ciddi kabiliyetler kazandıracağına inanıyorum. Geçen yıl 5 kıtada 180 ülkeye 900 binin üzerinde taşıtın ihracını yaptık. (Ford Otosan) Sahip olduğu ihracat kapasitesiyle bu yatırım, cari dengemize çok ciddi katkı sağlayacaktır. Türkiye'yi dünyanın önemli batarya üretim merkezlerinden biri yapmakta kararlıyız. Bir taraftan bu yatırımları teşvik ederken diğer taraftan yerli markamızı geliştirerek ülkemizde rekabetçi bir iklim oluşturmak istiyoruz."
 Ali Koç: Tarihimizin en büyük otomotiv yatırımı

Koç Topluluğu ve Ford Motor Company arasındaki köklü ortaklığın simgesi Ford Otosan'ın ‘ilk’leri başarmaya ve değer üretmeye devam etmekte olduğunu vurgulayan Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Y. Koç ise, "Özellikle belirtmek isterim ki; pandeminin yarattığı belirsizlik ortamında ve herkesin yatırımdan uzak durduğu bir dönemde, tarihimizin en büyük otomotiv yatırımını yapıyor olmak Topluluğumuzun ve ortağımızın ülkemize olan inancının en büyük ispatıdır. Bu yatırımla, Kocaeli Fabrikalarımız Türkiye’nin - bataryası dahil - ilk ve tek elektrikli araç entegre üretim tesisi haline gelecek. 10 yıl sürecek bu yatırımı ileriye dönük stratejik bir hamle olarak görüyoruz. Ortaya çıkacak büyük katma değerin yanı sıra, oluşturulacak ekosistemle de memleketimizin otomotivdeki rekabet gücünün önemli ölçüde artmasına hizmet edeceğiz" dedi.

Stuart Rowley: Başarılara yenisini eklemeye hazırız

Ford Avrupa Başkanı Stuart Rowley ise “Ford ve Türkiye arasındaki ilişkinin temelleri neredeyse 100 yıl öncesine dayanıyor. Bugün geldiğimiz noktada Ford Otosan, Türk otomotiv sektörünün öncü şirketi ve global otomotiv endüstrisinin en başarılı ve köklü ortak girişimlerinden biri olmaya devam ediyor. Ford olarak, Koç Topluluğu ile ortak girişimimiz Ford Otosan ile bugüne kadar Türkiye'de başardıklarımızdan gurur duyuyoruz. Bundan sonrasında da bu başarılara yenisini eklemeye hazırız” diye konuştu.

Bu stratejik yatırım öngörüsü ile; halihazırda sadece araç değil mühendislik ve teknoloji ihracatında yıllardır liderliği elden bırakmayan Ford Otosan, ülke ekonomisine katkı ve daha fazla ‘katma değerli’ ihracat için global rekabet avantajı sağlayacak ileri teknolojiler üzerinde çalışma fırsatı bulacak. Ford Otosan mühendisleri de yetkinliklerine elektrikli araçlar ve batarya konusunda tasarım, geliştirme ve yazılım başta olmak üzere kritik yetkinlikleri ekleyecekler. Ayrıca, yan sanayi ekosisteminin de gelişerek geleceğin otomotiv dünyasına hazır hale gelmesi, aynı zamanda global birçok markaya hizmet verebilecek konuma ulaşması öngörülüyor.

İşte dev yatırımın ayrıntıları

Yeni yatırımla Kocaeli Fabrikaları’ndaki çoğunluğu ihracata yönelik olan ticari araç üretim kapasitesi 650 bin adede çıkacak; yanı sıra 130 bin adetlik batarya montaj kapasitesine ulaşılacak.

Ford Otosan tarafından gerçekleştirilen doğrudan 12 bin kişiyi aşkın istihdam ilave 3 bin kişi ile 15 bin kişiye yükselecek.

Yan sanayide oluşacak ilave 15 bin kişilik istihdam öngörüsü ile toplam 18 bin kişilik yeni iş imkanı yaratılmış olacak.

Tam elektrikli yeni nesil Transit Custom modeli ve Volkswagen’in 1 tonluk ticari aracı Ford Otosan tarafından Kocaeli’de üretilecek

Ford Otosan Kocaeli Fabrikaları, ilk etapta 2022 yılı itibarıyla Ford’un tam elektrikli ilk ticari aracı E-Transit’in Avrupa'ya yönelik seri üretimini gerçekleştirecek ve bataryalarını da Kocaeli’de temin edecek. Böylece, Kocaeli’de Türkiye’nin ilk ve tek elektrikli araç entegre üretim tesisi kurulmuş olacak.

Ford Otosan, 2023 ilk yarı itibarıyla ise ‘Yeni Nesil Transit Custom’ ailesinin dizel ve şarj edilebilir, hibrit elektrikli PHEV (Plug-In Hybrid) versiyonları ile tam elektrikli ilk versiyonunu da üretmeye başlayacak.

Ford ve Volkswagen’in stratejik ortaklığı kapsamında yeni nesil Volkswagen 1 tonluk ticari araç modeli de Ford Otosan tarafından Kocaeli’de üretilecek.

1,4 milyar euro tutarındaki proje fazı ile Ford Otosan’ın 1 tonluk orta ticari araç kapasitesinin 405 bin adede yükselmesi planlanıyor.




12 Mart 2021 Cuma

Apple'a Toyota'dan 'otomobil' uyarısı...

 Otomotiv işinin kolay bir iş olmadığı konusunda Apple’ı uyaran Toyota Yönetim Kurulu Başkanı Akio Toyoda, "Araba satmak, otomobilleri üretecek teknolojiye sahip olmaktan daha fazlasıdır" diye konuştu.

Sektörden, otomobil üretme çalışmalarına hız veren teknoloji şirketi Apple'a, çarpıcı bir uyarı geldi. 


Japonya Otomobil Üreticileri Derneği tarafından düzenlenen bir etkinlikte açıklamalarda bulunan Toyota'nın Başkanı Akio Toyoda, "Otomotiv endüstrisi sektöre yeni girenleri memnuniyetle karşılar. Fakat, bir araç yaptıktan sonra, yaklaşık 40 yıl boyunca müşterilerle ve çeşitli değişikliklerle ilgilenmeye hazır olmalılar" dedi.


Bloomberg'in haberine göre; aynı zamanda Japonya Otomobil Üreticileri Derneği Başkanı da olan Toyoda, sektöre yeni katılan teknoloji firmalarının otomobil endüstrisine yeni bir soluk getirme ve müşterilere daha geniş seçenekler sunma potansiyeline sahip olduğunu da söyledi.


Bu şirketlerin sektöre girişlerinin tüketiciler için adil olması gerektiğini savunan Toyoda, "Çünkü, otomotiv sektöründeki şirketlerin, araçların üretiminden hurdaya çıkmasına kadar geçen yaşam döngüsü için sorumluluk almaya hazırlıklı olmaları gerekir" dedi.


VOLKSWAGEN DE APPLE'DAN KORKMADIĞINI AÇIKLAMIŞTI


Apple'ın otonom elektrikli aracını piyasaya sürmesine daha birkaç yıl olmasına rağmen, şirketin hamlesi otomotiv sektöründe şimdiden etki yaratmış durumda.


Dünyanın ikinci büyük otomotiv şirketi Volkswagen'in CEO'su Herbert Diess de, Şubat ayında Alman yayın kuruluşu Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung ile yaptığı röportajda, Apple’ın otomobil işine girişinden korkmadığını söylemişti.


APPLE HYUNDAI İLE EL SIKIŞMIŞ ANCAK ÇOK GEÇMEDEN ANLAŞMA FESHEDİLMİŞTİ


Diess, otomotiv sektörünün teknoloji endüstrisinden farklı olduğunu vurgulayarak, Apple'ın bunu bir gecede başaramayacağını belirtmişti.


Öte yandan, Apple, otomobil üretmek için Güney Koreli Hyundai ile el sıkışmış, fakat bu gelişmenin üzerinden çok geçmeden tarafların anlaşmayı feshettiği açıklanmıştı.


HGS ve OGS'de yeni uygulama başladı

 e-Devlet'te HGS ve OGS Borç ve Bilgilendirme Hizmeti başladığını duyuran Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın açıkladığı bilgiye göre, vatandaşlar artık e-Devlet'te 'Araçlarım' bölümüne girerek ihlalli geçişlerini görebilecek.

Sürücüler için farkındalık yaratan bir uygulamayı hayata geçirildi. e-Devlet’te HGS ve OGS Borç ve Bilgilendirme Hizmeti başlıyor.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, zaman zaman vatandaşların Hızlı Geçiş Sistemi (HGS) ve Otomatik Geçiş Sistemi (OGS) bakiyesi yeterli olmadığı zamanlarda yaptıkları ihlalli geçişlerle ilgili araç sahiplerini korumak amaçlı bir bilgilendirme hizmeti başlatıldığını duyurdu.

ÖDENMEYEN GEÇİŞ ÜCRETLERİNE KATLANARAK UYGULANAN PARA CEZASININ ÖNÜNE GEÇİLECEK

İhlalli geçiş yapan vatandaşların daha önce cezalarla ilgili sorun yaşadıklarını belirten Bakanlık, bu hizmetten önce ceza aldıklarının farkında olmayan vatandaşların e-Devlette hayata geçirilen yeni uygulama ile “Araçlarım” bölümüne girerek HGS ve OGS Borç ve Bilgilendirme hizmeti alabileceklerini duyurdu. Bakanlık aynı zamanda bu uygulama ile 15 günlük yasal süreç sonunda ödenmeyen geçiş ücretlerine katlanarak uygulanacak olan idari para cezalarının önüne de geçilmiş olacağını bildirdi.

E-DEVLET BİLGİLERİNİN GÜNCEL OLMASI GEREKİYOR

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı; Osman Gazi Köprüsü, Yavuz Sultan Köprüsü, İzmir Otoyolu, Ankara-Niğde Otoyolu, Avrasya Tüneli gibi yap-işlet-devret modellerinde ihlalli geçişlerin sık yaşandığını belirterek, geçiş sonrasında e-Devlet bilgileri güncel olan vatandaşlara 15 gün içerisinde 2 kez mail yoluyla ve SMS ile bilgi verileceğinin altını çizdi.

Araçlarda bulunan HGS geçiş etiketlerinin çeşitli faktörlerden dolayı bozulabildiğini ve vatandaşların genellikle bunun farkına varmadan ihlalli geçiş yaptıklarını kaydeden Bakanlık, TÜVTÜRK araç muayene istasyonlarında bu etiketlerin kontrol edileceğini ve vatandaşların bu noktada bilgilendirileceğini aktardı.