Tesla’nın CEO'su Elon Musk, ABD’nin Los Angeles kentinde düzenlediği bir etkinlikte, Amerika’nın en favori aracının elektrikli versiyonu olması amacıyla tasarlanan ‘Cybertruck’ adlı elektrikli pikap kamyonunu tanıttı.
Elon Musk, “Şimdi sürdürülebilir enerjiye ihtiyacımız var. Amerika’da en çok satılan üç aracı da pikap kamyonlar oluşturuyor. Sürdürülebilir enerjiye çözüm üretmek istiyorsak bir pikap araç almak durumundayız” dedi.
Musk, aracın özelliklerini sıralamaya devam ederken sıra, zırhlı camların ne kadar dayanıklı olduğunu kanıtlamaya gelince işler ters gitti. Araca atılan metal toplar, beklenenin aksine iki camı da kırdı.
İlk camın kırılmasıyla salonda gülüşmeler yaşanırken, Musk’ın “Belki de çok sertti” dediği görüldü. Ancak çok da sert atılmayan ikinci top da diğer camı çatlattı. Musk da gülerek durumu idare etmeye çalıştı.
Daha önceki testlerde böyle bir sorunla karşılaşmadıklarını savunan Musk, durumu düzelteceklerini belirtti.
Oldukça fütüristik bir tasarıma sahip olan aracın başlangıç satış fiyatının 39 bin dolar olduğu açıklandı. Araç; 250, 300 ve 500 mil (yaklaşık 805 kilometre)ve üzeri olmak üzere üç farklı menzil versiyonu sunuyor.
Aracın seri üretimine 2021 yılında başlanması bekleniyor.
22 Kasım 2019 Cuma
İstanbul'da trafik durma noktasına geldi
İstanbul genelinde akşam saatlerinde başlayan yoğun trafik etkili oldu. Trafik yoğunluğu saat 19.00'da yüzde 76'ya ulaştı. D-100 Karayolu'nda trafik zaman zaman durma noktasına geldi.
İstanbul'da akşam saatlerinde başlayan yoğun trafik etkili oldu. Saat 19.00'da yüzde 76'ya varan yoğunluk nedeniyle Anadolu Yakası D-100 Karayolu Bostancı mevkiinde her iki istikamette de trafik durma noktasına geldi.
Araçlar D-100 Karayolu'nda uzun kuyruklar oluşturdu. Trafik yoğunluğunun D-100 Ankara istikametinde Avrasya tüneli çıkışı itibariyle Maltepe'ye kadar devam ettiği, Harem istikametinde ise yoğunluğun Maltepe'den başlayıp Göztepe'ye kadar etkili olduğu görülüyor.
İstanbul'da akşam saatlerinde başlayan yoğun trafik etkili oldu. Saat 19.00'da yüzde 76'ya varan yoğunluk nedeniyle Anadolu Yakası D-100 Karayolu Bostancı mevkiinde her iki istikamette de trafik durma noktasına geldi.
Araçlar D-100 Karayolu'nda uzun kuyruklar oluşturdu. Trafik yoğunluğunun D-100 Ankara istikametinde Avrasya tüneli çıkışı itibariyle Maltepe'ye kadar devam ettiği, Harem istikametinde ise yoğunluğun Maltepe'den başlayıp Göztepe'ye kadar etkili olduğu görülüyor.
2 Kasım 2019 Cumartesi
Otomotivde 50 milyar dolarlık dev birleşme
İtalyan Amerikan ortaklığı olan Fiat Chrysler ve Fransız otomotiv devi Peugeot’nun sahibi olan PSA Grubu’nun birleşmesi, piyasa değeri 50 milyar dolar olan dünyanın 4. büyük otomotiv üreticisini ortaya çıkardı.
Birleşme, 190 milyar dolarlık bir ciro anlamına da geliyor. Ortaklığın dünya genelindeki iş gücüne de büyük katkı sağlaması bekleniyor.
Ticari birleşme kararı, iki otomotiv devini yılda 8,7 milyon adet otomobil üretimi kapasitesine çıkararak, dünyanın en büyük 4. üreticisi konumuna yükseltti.
Otomotiv dünyasındaki büyük birleşmeye, piyasada elektrikli ve sürücüsüz otomobillerle, çevre dostu araçlara yönelik artan talebe yanıt verebilme ihtiyacının neden olduğu belirtiliyor.
İki şirketin de yüzde 50 hisseyle eşit ortaklıkla girdiği dev birleşme görüşmeleri sonrası Fiat Chrysler hisseleri yüzde 9 oranında değer kazanırken, Peugeot hisseleri yüzde 3,2 değer kaybetti.
Birleşme sonrası iki şirketin hiçbir fabrikasını kapatmadan 4 milyar dolar kar etmesi bekleniyor.
Fiat Chrysler’ın ürettiği en ünlü araçlar Jeep ve Ram kamyonetlerdi. Ancak şirket bundan böyle lüks araç kategorisindeki markalar olan Alfa Romeo ve Maserati’nin hem elektrik hem de benzinle çalışan (hibrit) modellerinin üretimine odaklanmayı planlıyor. Fiat markası ise hala Avrupa ve Güney Amerika ülkelerinde rağbet gören küçük otomobiller üretiyor.
2017’de Alman otomobil üreticisi Opel’i satın alan Peugeot ise Citroen’le birlikte şehir içi kullanıma uygun, küçük ve aile otomobilleri üretiyor.
Birleşme, 190 milyar dolarlık bir ciro anlamına da geliyor. Ortaklığın dünya genelindeki iş gücüne de büyük katkı sağlaması bekleniyor.
Ticari birleşme kararı, iki otomotiv devini yılda 8,7 milyon adet otomobil üretimi kapasitesine çıkararak, dünyanın en büyük 4. üreticisi konumuna yükseltti.
Otomotiv dünyasındaki büyük birleşmeye, piyasada elektrikli ve sürücüsüz otomobillerle, çevre dostu araçlara yönelik artan talebe yanıt verebilme ihtiyacının neden olduğu belirtiliyor.
İki şirketin de yüzde 50 hisseyle eşit ortaklıkla girdiği dev birleşme görüşmeleri sonrası Fiat Chrysler hisseleri yüzde 9 oranında değer kazanırken, Peugeot hisseleri yüzde 3,2 değer kaybetti.
Birleşme sonrası iki şirketin hiçbir fabrikasını kapatmadan 4 milyar dolar kar etmesi bekleniyor.
Fiat Chrysler’ın ürettiği en ünlü araçlar Jeep ve Ram kamyonetlerdi. Ancak şirket bundan böyle lüks araç kategorisindeki markalar olan Alfa Romeo ve Maserati’nin hem elektrik hem de benzinle çalışan (hibrit) modellerinin üretimine odaklanmayı planlıyor. Fiat markası ise hala Avrupa ve Güney Amerika ülkelerinde rağbet gören küçük otomobiller üretiyor.
2017’de Alman otomobil üreticisi Opel’i satın alan Peugeot ise Citroen’le birlikte şehir içi kullanıma uygun, küçük ve aile otomobilleri üretiyor.
İran'ın otomotiv devinden Van'a fabrika yatırımı
İranlı yatırımcılar, uygulanan yaptırımların etkilerini azaltabilmek için yatırımlarını Türkiye'ye kaydırırken, Ortadoğu'nun en büyük araç üreticisi konumundaki İran'ın Khodro Company (İKCO) firması da Van'da fabrika kurmak için girişimlere başladı.
Bu kapsamda, bir süre önce beraberindeki heyetle Van'a gelen şirketin CEO'su Farshad Moqimi, Vali ve Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Mehmet Emin Bilmez, Organize Sanayi Bölgesi (OSB) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Aslan, Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Necdet Takva ve Doğu Anadolu Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Halil İbrahim ve kentteki iş dünyası temsilcileriyle bir araya geldi.
Daha sonra, Kalkınma Ajansları Genel Müdürlüğü ve Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi yetkilileriyle görüşen Moqimi'nin "Van'da otomobil fabrikası kurma kararı aldıklarını" iletmesi, kentte heyecan yarattı.
Van Organize Sanayi Bölgesi'nde tahsis edilecek 50 hektarlık alana kurulması planlanan fabrikada, ilk etapta yaklaşık bin kişinin istihdam edilmesi öngörülüyor
"ÇOK CİDDİ BİR FİRMA OLDUĞUNU TESPİT ETTİK"
Vali ve Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Bilmez, AA muhabirine yaptığı açıklamada, son zamanlarda İran ile söz konusu yatırım konusunda çok ciddi temaslarının olduğunu söyledi.
Yaptırımlar nedeniyle İran'daki birçok firmanın fabrikalarını farklı ülkelere taşımaya çalıştığını, Van'ın da bu firmalar için en uygun yer olduğunu anlatan Bilmez, İran'daki birçok firmanın bu konudaki temaslarının devam ettiğini kaydetti.
İran'daki Khodro Company firmasının Van'da araç üretimi yapmak istediğini anlatan Bilmez, "Minibüs ve kamyonet üreten bir marka. Bu firmanın ekibiyle görüştük. Yaptığımız araştırmalarda ciddi bir firma olduklarını tespit ettik. Ardından bu yatırımcıları Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ve Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi yetkilileriyle görüştürdük. Firmanın yapacağı yatırımın diğer firmalara da örnek olmasını ümit ediyoruz." diye konuştu.
"ÜRETİLEN ARAÇLAR TÜRK PATENLİ OLACAK"
Firma yetkililerinin fizibilite raporları ve projelerini hazırlamaya başladığını ifade eden Bilmez, yatırımın gerçekleşmesi durumunda yüzlerce insana yeni iş kapısının açılacağını vurguladı.
İranlı firmanın Van'da büyük bir yatırım yapmasının diğer yabancı yatırımcıları da etkileyeceğini belirten Bilmez, şunları kaydetti:
"Van, İran'ın batıya açılan penceresi. Van'ı tercih etmelerindeki temel neden, ana fabrikalardan çok uzaklaşmadan parçaların bir kısmını orada, bir kısmını burada ve bir kısmını da Kanada'daki fabrikalarında üretip nihai ürünün Van'da şekil almasını sağlamak. Üretilen araçlar Türk patenli olacak. Her ilde bir servisinin olması gerekiyor. Bu nedenle yaratacağı istihdam da çok ciddi bir rakam olacak. OSB bünyesinde onların gerekli gördüğü miktarda arsayı tahsis edeceğiz. Van, bölgenin cazibe merkezi. Burada yaratılacak istihdamla batıya olan göç de duracak. Van, altyapısı ve ulaşım ağıyla yatırım için çok uygun bir yer."
Geçmişte yaşanan terör olayları nedeniyle iş adamlarının bölgeden uzaklaştığını anımsatan Bilmez, eski huzurlu günlerine kavuşan Van'ın son dönemlerde ciddi yatırım talepleri aldığının da altını çizdi.
"İRAN'DAKİ FİRMALARDAN BİRÇOK YATIRIM TALEBİ ALIYORUZ"
Van OSB Başkanı Mehmet Aslan da ambargo nedeniyle ürünlerine Avrupa pazarına satamayan İranlı yatırımcıların, Türkiye'ye yöneldiğine işaret etti.
Van'ın, İran'ın Batı'ya, Türkiye'nin de Doğu'ya açılan kapısı konumunda olduğuna dikkati çeken Aslan, stratejik konumuyla kentin son yıllarda İran'daki firmalardan birçok yatırım talebi aldığını aktardı.
Önceden yer tahsis ettikleri bazı İranlı firmaların üretime başladığını anlatan Aslan, şöyle devam etti:
"Van'da yatırım kararı alan otomotiv firması çok ciddi üretim kapasitesine sahip. Firmanın yetkilileri iki kez ilimizi ziyaret etti. OSB'nin stratejik konumu, lojistiği, altyapısından ve altıncı bölge teşviklerinden faydalanmak istiyorlar. Tüm kurumlarımızla bu yatırımcılara yardımcı oluyoruz. Hedefleri ilimizde 50 hektarlık alana 150-200 milyon dolarlık büyük bir fabrika kurmak. Bu da ilimiz için büyük bir yatırım olacak. Aynı zaman da 800 ile 1000 kişilik bir istihdam potansiyeli yaratacak."
Yatırımla ilgili fizibilite çalışmalarının devam ettiğini ve firma temsilcilerinin ilgili bakanlıklarla görüşmelerini sağladıklarını ifade eden Aslan, "Uluslararası anlamda böylesi büyük bir yatırımın Van'da yapılması bizi heyecanlandırdı. Uluslararası ticaret açısında çok önemli. Yatırımın gerçekleşmesi için canla başla çalışıyoruz." dedi.
Bu kapsamda, bir süre önce beraberindeki heyetle Van'a gelen şirketin CEO'su Farshad Moqimi, Vali ve Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Mehmet Emin Bilmez, Organize Sanayi Bölgesi (OSB) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Aslan, Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Necdet Takva ve Doğu Anadolu Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Halil İbrahim ve kentteki iş dünyası temsilcileriyle bir araya geldi.
Daha sonra, Kalkınma Ajansları Genel Müdürlüğü ve Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi yetkilileriyle görüşen Moqimi'nin "Van'da otomobil fabrikası kurma kararı aldıklarını" iletmesi, kentte heyecan yarattı.
Van Organize Sanayi Bölgesi'nde tahsis edilecek 50 hektarlık alana kurulması planlanan fabrikada, ilk etapta yaklaşık bin kişinin istihdam edilmesi öngörülüyor
"ÇOK CİDDİ BİR FİRMA OLDUĞUNU TESPİT ETTİK"
Vali ve Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Bilmez, AA muhabirine yaptığı açıklamada, son zamanlarda İran ile söz konusu yatırım konusunda çok ciddi temaslarının olduğunu söyledi.
Yaptırımlar nedeniyle İran'daki birçok firmanın fabrikalarını farklı ülkelere taşımaya çalıştığını, Van'ın da bu firmalar için en uygun yer olduğunu anlatan Bilmez, İran'daki birçok firmanın bu konudaki temaslarının devam ettiğini kaydetti.
İran'daki Khodro Company firmasının Van'da araç üretimi yapmak istediğini anlatan Bilmez, "Minibüs ve kamyonet üreten bir marka. Bu firmanın ekibiyle görüştük. Yaptığımız araştırmalarda ciddi bir firma olduklarını tespit ettik. Ardından bu yatırımcıları Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ve Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi yetkilileriyle görüştürdük. Firmanın yapacağı yatırımın diğer firmalara da örnek olmasını ümit ediyoruz." diye konuştu.
"ÜRETİLEN ARAÇLAR TÜRK PATENLİ OLACAK"
Firma yetkililerinin fizibilite raporları ve projelerini hazırlamaya başladığını ifade eden Bilmez, yatırımın gerçekleşmesi durumunda yüzlerce insana yeni iş kapısının açılacağını vurguladı.
İranlı firmanın Van'da büyük bir yatırım yapmasının diğer yabancı yatırımcıları da etkileyeceğini belirten Bilmez, şunları kaydetti:
"Van, İran'ın batıya açılan penceresi. Van'ı tercih etmelerindeki temel neden, ana fabrikalardan çok uzaklaşmadan parçaların bir kısmını orada, bir kısmını burada ve bir kısmını da Kanada'daki fabrikalarında üretip nihai ürünün Van'da şekil almasını sağlamak. Üretilen araçlar Türk patenli olacak. Her ilde bir servisinin olması gerekiyor. Bu nedenle yaratacağı istihdam da çok ciddi bir rakam olacak. OSB bünyesinde onların gerekli gördüğü miktarda arsayı tahsis edeceğiz. Van, bölgenin cazibe merkezi. Burada yaratılacak istihdamla batıya olan göç de duracak. Van, altyapısı ve ulaşım ağıyla yatırım için çok uygun bir yer."
Geçmişte yaşanan terör olayları nedeniyle iş adamlarının bölgeden uzaklaştığını anımsatan Bilmez, eski huzurlu günlerine kavuşan Van'ın son dönemlerde ciddi yatırım talepleri aldığının da altını çizdi.
"İRAN'DAKİ FİRMALARDAN BİRÇOK YATIRIM TALEBİ ALIYORUZ"
Van OSB Başkanı Mehmet Aslan da ambargo nedeniyle ürünlerine Avrupa pazarına satamayan İranlı yatırımcıların, Türkiye'ye yöneldiğine işaret etti.
Van'ın, İran'ın Batı'ya, Türkiye'nin de Doğu'ya açılan kapısı konumunda olduğuna dikkati çeken Aslan, stratejik konumuyla kentin son yıllarda İran'daki firmalardan birçok yatırım talebi aldığını aktardı.
Önceden yer tahsis ettikleri bazı İranlı firmaların üretime başladığını anlatan Aslan, şöyle devam etti:
"Van'da yatırım kararı alan otomotiv firması çok ciddi üretim kapasitesine sahip. Firmanın yetkilileri iki kez ilimizi ziyaret etti. OSB'nin stratejik konumu, lojistiği, altyapısından ve altıncı bölge teşviklerinden faydalanmak istiyorlar. Tüm kurumlarımızla bu yatırımcılara yardımcı oluyoruz. Hedefleri ilimizde 50 hektarlık alana 150-200 milyon dolarlık büyük bir fabrika kurmak. Bu da ilimiz için büyük bir yatırım olacak. Aynı zaman da 800 ile 1000 kişilik bir istihdam potansiyeli yaratacak."
Yatırımla ilgili fizibilite çalışmalarının devam ettiğini ve firma temsilcilerinin ilgili bakanlıklarla görüşmelerini sağladıklarını ifade eden Aslan, "Uluslararası anlamda böylesi büyük bir yatırımın Van'da yapılması bizi heyecanlandırdı. Uluslararası ticaret açısında çok önemli. Yatırımın gerçekleşmesi için canla başla çalışıyoruz." dedi.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)